Camillas la la land

Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Boström - 21 februari 2009 15:07

Imorgon är det dax för mig och Börge att inta lydnadsplan igen. Sist vi tävlade var ju 21/4-07!!! Shit va fort tiden går! Så tanken är att vi ska ta ett sista 1:apris så vi får ett LP1... Vi har ju tävlat 2 gånger förut, 2007, och då fixade vi ihop 173p & 185p. Vi borde ju klara ett 1:apris den här gången också. Fast 2007 så hade jag Börge hos mig några dagar i veckan, och tränade lite mer med honom. Nu för tiden så har jag ju honom inte så mycket, men han kan ju allt ändå. Så jag behöver inte lära honom nåt, det har Jessica redan fixat ;). Vi har bara "tränat ihop oss" lite några dagar de senaste 2 veckorna. Börge är ju så duktig och koncentrerar sig ju bra oavsett vem han går med. Det här kommer gå SÅÅ bra!


Jag hämtade upp B idag och åkte ut till klubben för att köra igenom programmet. Tur hade jag också, för ett till ekipage som ska tävla var där så vi la en platsliggning tillsammans. Gick bra, även om Börge trodde schäferhanen var en löptik och spanade in honom lite... Vi hade även tur och blev genomdirrigerade vilket var väldigt nyttigt! Det har vi inte gjort sen sista tävlingen. Gick bra! Några slarvfel från oss båda, jag missade att säga stanna innan jag lämnade honom för hopp över hinder, så han började ju följa efter mig då jag gick... Skärpning Camilla!!


Annars är jag mycket nöjd, han skötte sig bra och var lite lugnare idag än sist. Känns bra inför imorgon! Fast nervöst är det ju iallafall!



Av Camilla Boström - 20 februari 2009 11:51


Fy, nu ser det ut som ett bombnedslag här hemma igen! Idag har jag bokat tvättstugan, så jag hoppas att lite kläder och filtar å grejer blir tvättat. Sen ska det diskas (vilket jag HATAR), damsugas och kanske skuras om jag ids.


Blä vilken trist dag. Men man kan ju inte ha roligt jämt, eller?

Av Camilla Boström - 19 februari 2009 23:42


Idag fick jag förklarat för mig att Niro är en stor mammagris!


Caisa följde med oss till Luleå, och medans jag gick in för att anmäla våran ankomst så tog hon med sig Niro så han skulle få kissa lite. Men då han såg att jag gick åt andra hållet så ville han inte följa med henne. Han bara stod och stirrade dit jag gått med en ledsen uppsyn. Separationsångest... Så det är ju trevligt, att han tycker om mig menar jag :) För jag tycker ju om honom, som det lilla pyre som han är!



Av Camilla Boström - 18 februari 2009 16:04



 


 Idag har vi bara tagit det lugnt hela dagen. Steg upp kl 6.15 då jag lovat att skjutsa pappa till bussen. När jag släppt av honom åkte jag och hämtade Niro, körde hem till mor och far och gick hem. Det är en väldigt kort sträcka för er som inte vet, men i -23C och så tidigt på morgonen så blir det inget mer. Men Niro fick iallafall göra ifrån sig, och sen fick han frukost då vi kom hem. Snabbt bäddade jag ner mig i sängen igen och lyssnade då Niro käkade. När han ätit klart kom han å slickade mig på stortån som stack ut från under täcket, å då jag inte gjorde någon ansats till att reagera eller stiga upp så hoppade han upp och bäddade ner sig på andra halvan sängen. Tur jag har en 180:s säng :)


Av Camilla Boström - 17 februari 2009 23:26


 Nån som vill handla?

 Jag tar emot bud!



Av Camilla Boström - 17 februari 2009 22:41


Idag har det varit lite småkyligt ute... Runt -22C nåt sånt. Det blev en ½-timmes kort promenad på morgonen, sen in å äta frukost. Min termometer är trasig, den står alltid på -25C så det är lite svårt att gissa hur kallt det är. Alltså lyckades jag klä mig alldeles för lite i morse. Sen har det blivit väldigt lite utetid idag. Ikväll byltade jag dock på mig så mycket kläder jag fick på mig under täckkläderna och gick ut. Niro verkade inte alltför brydd, han tuggade på snöklumpar och strosade på. När vi stod stilla vid ett tillfälle så lyfte han på en tass och såg lite frusen ut. Men då vi började gå igen så var det ingen fara. Men det blev inte heller någon jättelång promenad, vi får ta igen det någon annan dag. Annars tycker jag ju inte det är så jättehemskt att det är kallt... Tyvärr så har jag lite för tunna täckbyxor för att kunna njuta av vintern och slappna av. Det blir att köpa nya i höst.



Av Camilla Boström - 17 februari 2009 16:22

Är det någon som vet om det arrangeras någon loppis nu i vår? Jag har en jäkla massa grejer jag skulle behöva sälja. Har kartongvis i pappas garage som bara står och samlar damm. Jag har traskat runt här hemma och plockat ner en massa saker som jag kan tänka mig sälja. Fast... Det mesta använder jag ju, eller så finns det inte så mycket värde i det. Börja lägga ut annonser på blocket för saker som jag kanske kan få 30-60kr för känns ju lite jobbigt. Så lösningen blir loppis, när det då väl anordnas någon? Måste jag vänta till i sommar då det drar igång i badhusparken??


Nu har jag kollat varför jag inte kunde köpa 10-kortet på rehab! Det var för att elräkningen hade dragits från kontot!!! 1500:-/kvartal!! Sanslöst... Å jag som aldrig har några lampor tänt förutom i det rum jag befinner mig i. Måste ju vara motorvärmaren som drar iväg det. Fast jag vet inte, 500:-/månad kanske inte är mycket? Eller? Jag vet inte...

Av Camilla Boström - 16 februari 2009 16:51

OJ oj oj vad nervös jag var i morse. Men det gick ju faktiskt bra. Kl 8.15 började introduktionen för nya studenter. Vi var bara 2 st där, fastän 5 st skulle infinna sig. Hursomhelst så hölls en kort information om hur det funkar att plugga på Komvux, vi gick sen en kort rundvandring i lokalerna. Efter det träffade jag min Naturkunskapslärare, Maria. Hon gick igenom lite om kursen och tyckte att jag skulle komma på hennes lektion mitt på dagen. Så jag åkte hem och gick en promenad med hunden, sen åkte jag tillbaka till skolan.

Förvånandsvärt så förstod jag ganska mycket av det hon gick igenom!! De andra i kursen har ju varit gått sen i början på januari, så jag hoppade in i mitten! Kanske är jag inte helt förlorad då det kommer till lärande. Ska bli spännande hur jag klarar av matten...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards