Camillas la la land

Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla Boström - 28 mars 2011 22:31

Jag tog en paus efter dag 15, men tänkte att en halvlekspaus måste väl alla få ha? Men nu kör jag igång igen.


Dag 16 är alltså temat: "Självporträtt i svartvitt"

 

 


Av Camilla Boström - 26 mars 2011 10:11

Kaffet är kokat, väskan är packad. Nu åker vi ut till klubben och tränar lite hund i strålande sol. Ha en bra lördag!



   



Av Camilla Boström - 21 mars 2011 21:15

Fredagkväll åkte Catarina, Marianne och jag till Tåme för sista helgen för TL-utbildningen. Två timmar på kvällen med förhör inför de två skriftliga proven på lördagen.

Lördagmorgon började vi med första provet och alla blev godkända. Vi körde en genomgång och sen gick vi direkt vidare på prov nr 2. Det var nervöst, men alla klarade även den delen.

Efter lunch gick vi ut och började märka upp en plan för söndagens praktiska prov. När vi var klara med det åkte vi hem för dagen.

På söndagen så började vi med genomgång, kontrollerade plan och ställde ut koner. Sen kom två domare med sina hundar och ett till elitekipage som vi fick turas om att ropa igenom ett program. Det gick jättebra för alla, och vi blev godkända allihopa.

Efter examinationen på söndagen åkte vi ut till klubben där det var tävlingar. Surrade med folk och träffade hundar. Fick med mig Trixie hem. Hämtade upp Niro på vägen då han varit hos Mamma & Pappa medans jag varit i Tåme. Böt kläder och packade träningsväskan och båda hundarna in i bilen och åkte till ridhusträningen. Inte oväntat var jag ensam där, iallafall första halvtimmen. Tränade fotposition och "stå" med Trixan. Hon fattar snabbt den där lilla röda! Efter 10 gånger hade vi fixat början på inkallande med ställande!! Duktig liten fröken.

Med Niro körde jag raka inkallningar, inkallning med ställande & läggande, började lite med framåtsändandet. Han är så otroligt duktig min hund, bara synd att jag inte kan mer så jag kan visa honom bättre vad jag vill att han ska göra. Just nu vet jag inte hur jag ska fortsätta... Tvivlar inte en sekund på att Niro skulle fixa nästan vadsomhelst, problemet är ju bara att jag behöver någon som visar mig hur jag ska lära honom!


Jaja, nu börjar det ju bli riktigt behagligt ute så kanske kan vi styra ihop något träningsgäng som kan hjälpas åt? Nån som är på??


Sen avslutades kvällen med styrelsemöte på klubben. Några viktiga frågor togs upp. Intressant!

Av Camilla Boström - 16 mars 2011 20:56


Tåme? Piteå BKs bruksläger? Kennelläger? Rottisläger?


Kennellägret vill jag helt klart åka till! Så himla kul. Inga detaljer klara än, men det krockar iallafall med Piteå BKs läger. Dock planerar Åsa fler dagar, så då känns det helt klart roligare med det.


Tåme har jag ALLTID vela åka på, men jag har fan inte råd. Hur jag än vrider och vänder på det så saknas det ca 4000:- för att jag ens ska kunna fundera på att åka på det lägret. Men fatta kul att träna hund i en hel vecka. Fan, fan, fan. Att det alltid ska sitta fast i dom där papperslapparna.


Sen hade jag velat åka på Rottislägret. Hur kul som helst med bara en massa rottisar överallt. Jag skulle ju vara i himmelriket. Men samma problem där. Pengarna...


Stackars Niro får noll till ingen träning just nu. Skulle behöva pallra mig ut på klubben och  träna, men jag vet att jag kört fast i momenten och kommer ingen vart själv. Jag behöver ett aktivt träningsgäng, nån som kan sparka mig i röven och slå mig med gummiklubban då jag gör fel. Jag har fastnat i "vi-tränar-bara-det-vi-kan-Träsket". Då slipper jag misslyckas. Men det är ju hur tråkigt som helst och utvecklingen går ju snarare bakåt.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards