Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Besök i hemmet

Av Camilla Boström - 21 september 2011 22:01

Trixan har blivit bosatt hemma hos mig och Niro i veckan. Niro klagar inte alls, han verkar tycka det är mysigt med sällskap. Trixie börjar nu lära sig våra rutiner, och då speciellt på morgonen. Det tar nog några mornar innan allt det nya satt sig.

Jag måste dock bli bättre på att insturera henne vilka regler som gäller här hemma hos oss... Tex får man ju INTE jaga grannens katter. Hmm, det hade jag glömt att berätta för henne häromdagen. Aj aj aj... Men katten hann undan och Trixie blev inte överkörd av en bil. Som tur var valde katten att fly mot parkeringen/lillskogen istället för vägen.


Annars då? Det har blivit lite träning i veckan. Enda träningspasset vi egentligen har gjort var igårkväll på Nolia-området. Med en taggad Niro körde jag kryp, språngmarsch och rutan. Gick väl sådär. Det var myggigt, blött och regnigt...


Ikväll var jag på en regnig promenad. Å då menar jag REGN!! Det öste ner. Massor. Jag var dyngsur om fötterna och händerna, och bara lite lite blöt genom regnbyxorna. Jackan höll faktiskt torrt. Två blöta och illaluktande hundar ligger nu på mattan och gnager ben. Mysigt ändå.


   Bilden är dock från lunchpromenaden, då regnade det inte lika mycket.

 
 
Rebecca

Rebecca

23 september 2011 18:36

Vad söt han är, din kille! Och hans tjej också, för den delen! Kul med bevakning :).

http://midsommarblomster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards