Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Bevakningsträning i regnet

Av Camilla Boström - 22 september 2011 21:41

Jå det ska gå det också. I vår "Pite-grupp" är vi tre st, och det gör det lite svårt praktiskt att få ut två figuranter till varje hund. Så vi har gjort så att en figge har lagt ut den andra, å sen fått gå och lägga ut sig själv. Sen har vi gjort så att strax efter att figge nr två har hört att figge ett har blivit hittad så väntar figge två en stund tills det blivit tyst på stigen och sen börjat göra ljud. Det har funkat ganska bra ändå, tror nog mest att vi förare blir lite förvirrade på om det verkligen är ljud hunden tagit. Men med lite mer träning så kommer det nog bli bra! Vi klarar ju oss bra så länge hundarna sköter sig och vi förstår vad dom visar, vi stöter dock på problem då vi inte vet hur vi ska gå vidare, göra det svårare eller då hundarna gör helt fel saker.  Men på söndag ska vi träffas allihopa och träna hela dagen, så då hinner vi ju köra flera vändor och förhoppningsvis reda ut lite frågetecken. Är det någon som vill hänga på och vara figge för våra hundar? Vi bjuder på grillad korv och fika som tack för hjälpen! Vi har i stort sett bara figgat på varandras hundar, och det skulle vara fiffigt om våra hundar får några okända figgar innan Cert-provet. Allt ni behöver göra är att smyga i skogen och sen leka med hundarna som kommer fram. Lätt som en plätt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards