Camillas la la land

Alla inlägg under maj 2010

Av Camilla Boström - 23 maj 2010 18:02


Linförighet  7 - 6 pos, avslut, tränger, släpar, DK, sent sätt, pendlar, okoncentrerad

Framförgående 8 - 8 stretar, drar, fint andra vägen

Platsläggande 8 - 8 segt ner

Inkallande 9 - 9,5 avslut

Apportering 9 - 9 avslut

Hopp över hinder 0 -0 vägrar


Platsliggande 10 - 10

Budföring 10 - 10

Spårning 10 - 10


Summa lydnad: 161,5 poäng

Summa special: 90 poäng

Totalpoäng: 251,5 poäng

Placering 8



UPPFLYTT TILL LÄGRE KLASS!!!



Av Camilla Boström - 23 maj 2010 17:51


Platsliggande   10

Tandvisning   10

Linförighet   8 tränger, segt sättande

Läggande   8 segt

Inkallande   8 ändrar ställning (ställer sig upp)

Ställande   0

Apportering   10

Hopp över hinder   10

Helhetsintryck   10

 

Summa: 152 poäng, 2:apris och en 4:e placering.

 

Jag är GRYMT nöjd över detta resultat! Mest nöjd är jag för 8:an på linförigheten! När vi hade gjort en vänster och sen en högersväng så fattade han vad vi sysslade med och hängde med riktigt bra efter. Jag kunde bara gå och le å honom och fick en bra känsla i magen som höll i sig resten av programmet. Vi nollade dock ställandet, och jag vet inte varför. Antingen fick jag hjärnsläpp och sa fel kommando eller var väldigt otydlig för Niro blev jätteosäker och följde efter mig. Dock märkte jag det inte, för annars hade jag ju gjort ett DK så hade han stannat. Men men... När jag vände mig om så stod han precis bakom mig. Jag klappade bara om honom och så körde vi vidare.

 

Så en 0:a, 3 st 8:or och 5 st 10:or!!  Klart att jag är nöjd!

 

DUKTIGA NIRO PIRO PÄRON PUNG!




Av Camilla Boström - 4 maj 2010 22:53


Tränade lydnad med Niro ikväll på Nolia-området. Då han får ligga platsad och titta på då de andra tränar, blir han mycket mer gasad och koncentrerad då han väl får börja. Idag gick det väldigt bra att belöna med leksak, använde nästan inget gotta. Apporteringen gick super, vi fick till våran första riktiga ingång med apporten kvar i munnen utan tugg eller att han släppte den då han vände upp i pos. Duktig hund. Måste även MÄNGDTRÄNA med apporten liggandes på något så han inte kör med tassleken innan gripandet. Jag skulle kunna köpa om han bara stötte till apporten en gång med tassarna, men han fastnar som i det och börjar slå och slå eller gräva apporten bakåt. INTE bra. Men idag fick han inte till en enda tasslek vilket var superbra.


Vi körde även fjärren och där är vi riktigt vilse. Hur ska jag få honom att stå still? Om jag hindrar honom från att flytta framåt eller bakåt så börjar han istället att förflytta sig i sidled. Hmmm.. Vad göra? Tips?


Linförigheten gick som vanligt, jättebra på träning. Hur får jag till en tävlingsmässig linförighet förutom på tävling. Jag måste ju uppföra mig väldigt konstigt då det blir så jäkla dåligt på tävling... INGELA: påminn mig att nästa träning ska jag ha dirrigering på LF.


Nu har jag en trött hund som gått och lagt sig. Kanske ska jag göra detsamma.


Av Camilla Boström - 3 maj 2010 19:12

Jag har fortfarande inte fått ordning på PS, så nu avinstallerade jag skiten. Har jag inte Photoshop kan jag inte ens beskära bilder å lägga ut på bloggen, så det blir bildfattigt ett tag framöver tills jag fått hjälp med problemet. Nån mobilbild kan jag ju kanske lyckas få till :)


I fredags tog jag ledigt då jag ändå bara skulle jobba halvdag. Så jäkla härligt med en extra ledig dag. På förmiddagen tog jag & moster hundarna och gick in till stan där vi bjöd in oss själva på lunch hos mormor. När vi kom fram åkte både Niro & Filippa in i duschen för de var ordentligt leriga och sandiga. Regn på våren innan all sand är bortsopad är ingen hit.

Vi orkade inte gå hem i regnet, så vi hoppade på en buss tillbaka till munksund.


  


På kvällen gick jag och Ingela in till stan tillsammans med hundarna. Vi grillade korv på eldarna vid kanalsimmet, snackade med lite folk och hörde på en gubbkör som sjöng vårsånger. När vi blev leds så gick vi hem till Ingela och värmde oss i soffan å såg en film.

Lördag såg jag väl film mest hela dagen tror jag. Var ut och cyklade med Niro också.

Söndag... Hmm. Minns inte riktigt, men var till klubben på kvällen på instruktörsmöte med föreläsning. Intressant! När det var klart gick jag en långpromenad i bergsviken. Slingan jag tänkte gå ska visst vara 1 mil, men då det efter 45 minuter blev mörkt så bestämde jag mig för att vända och gå tillbaka då jag aldrig gått efter den vägen och visste inte riktigt hur långt jag gått. Så då blev det alltså 2x45 minuter innan jag var tillbaka på klubben. Kändes bra och idag har jag träningsvärk i benen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards