Camillas la la land

Alla inlägg under november 2010

Av Camilla Boström - 21 november 2010 20:43

Vad händer här då? Inte mycket nytt. Min platt-TV har gått sönder. Den går inte att få igång alls. Kaputt. Som tur var hittade jag garantipappret och kvittot på inköpet och jag hade garanti tills 2011! Sweet. Så förhoppningsvis ordnar det sig :)


Annars då? Niro mår bra, han hade svansförlamning efter tävlingen i november, men det har gått till sig. Nu är den lika kobra-aktig som den brukar och det viftas glatt som vanligt.


Idag var Niro och jag tillsammans med Mams & Paps till Öjebyn på vintermarknaden. Mysig, fast jag handlade inte så mycket. Det blev en liten bit kaffeost som jag ska smaka på här någon dag. Vi åkte förbi hos mormor och blev bjudna på kaffe och vi åt även rökt fisk på smörgås som mamma hade köpt. MASSOR gott.


Annars snurrar allt på som vanligt här. Not much to tell.




Hm

Av Camilla Boström - 14 november 2010 17:50


En lugn helg.

En helg full med känslor.

Härliga hundpussar och kramar.

Funnit till hands.

Diskat.

Skruvat ihop en byrå med pappa, utan att bråka. Mirakel i vardagen.

Ätit godis dygnet runt och mått därefter.

Längtar efter M som kommer hem ikväll.

Spännande telefonsamtal.

Funderingar och värderingar.

Av Camilla Boström - 12 november 2010 22:34

Hittade detta recept på BakFias blogg och bakade det till Novembertävlingen på bruks så funktionärer och tävlande skulle ha nåt extra gott till årets sista tävling. Den blev väldigt uppskattad och jag kan varm rekomendera er att baka den! BakFia har massor med supergoda recept, har prövat några av hennes grejer tidigare. Kolla gärna in på hennes sida för inspiration.



Brownies á la Marianne Karameller


Ingredienser:

350 g smör

4 dl strösocker

2 dl ljust muscovado socker

3.5 dl kakao

1 dl ljus sirap

1/2 tsk salt

6 ekologiska ägg

3 dl vetemjöl

2 tsk vaniljsocker


Frosting:

125 g mjukt smör

8 dl florsocker

2 dl kakao

3 tsk vaniljsocker

250 g cream cheese

Marianne karameller


Gör så här:

Vispa smör och socker krämigt och rör sedan ned kakaon, sirapen, saltet och sedan äggen ett i taget.

Blanda ned vetemjöl och vaniljsocker.

Fyll en långpanna med bakplåtspapper med smeten. Grädda i 175 g i 35-40 minuter. kakan ska inte vara fullkomligt torr.

Blanda alla ingredienser till frostingen.

Krossa Marianne karamellerna grovt. Sila dem och lägg åt sidan.

Låt brownien svalna, bred på frostingen och strö på karamellerna.

Av Camilla Boström - 7 november 2010 16:08


Idag gjorde vi debut i lydnadsklass II och lyckades skrapa ihop 162 poäng och alltså ett 1:a pris! Dessutom fick vi en 2:a placering och prispallsplats med tillhörande pokal.


Såhär såg poängen ut:


Platsliggande: 10 poäng

Fritt Följ: 5 poäng (pos förändringar, sent sättande, tränger i vänstersväng, DK, vida svängar, släpar)

Läggande: 8 poäng (något sent läggande)

Inkallande med ställande: 8 poäng (något lågt tempo)

Sändande med ställande: 8 poäng (DK)

Apportering: 7,5 poäng (Sent sättande, något tugg)

Hopp över hinder: 10 poäng

Fjärrdirigering: 8,5 poäng förflyttar sig något)

Helhetsintryck: 7

 

Totalt: 162 poäng, 1:a pris och en andraplacering.


Fria följet var KATASTROF! Då var han inte alls med mig, han nosade, sprang iväg till en kon, följde fotspår i snön, var påväg att sticka till domaren, släpade, stack iväg framför mig osv osv osv... Allt annat än att vara med mig.

Läggandet såg nog ut ungefär som det alltid gjort, segt ner men ligger stadigt.

Inkallning med ställande gick bra, han sprang inte så fort för han hade förväntan på ställandet och "väntade in det lite".

Sändande till rutan gick bra, han sprang rakt ut, men började nosa vid den bakre konen och lyssnade inte på mitt "stå" så jag fick ta i ett DK men då lyssnade han.

Apporteringen hade han hög fart ut, lite tasslek och ett omtag med apporten på vägen in. Sen hade han svårt att hitta in till position till sidan igen.

Hoppet gick super, dock trodde jag att vi skulle få avdrag för att han hade sent sättande på uthoppet, men där fick vi en 10:a iallafall!

I fjärren så gjorde han lite sidoförflyttningar, men jag tyckte inte alls att det var så mycket. Han flyttar ju inte bakåt eller framåt utan en liiiten bit till vänster... Det måste jag träna bort!


Han skötte sig SUPERBRA och jag är jättenöjd över honom! Vi har lite koncentrationssvårigheter i första momentet, och så har vi alltid haft. Jag vet inte om det är mina nerver som ställer till det, för jag är alltid RUSKIGT nervöst i början men det släpper alltid efter 1-2 moment och då börjar det gå bättre. Men hur får jag bort det? Dom där första momenten är ju ganska viktiga...

Men med mer träning och med mycket mer störning runt om så kan det ju bara bli bättre.


Dock verkar det som om Niro har fått ont i svansen! Han har den slakt hängande och det har han aldrig utomhus... Märkte det då vi gick från bilen in till lägenheten. Jag hade ju bilen ikopplad med kupévärmare och det var varmt och skönt i bilen. Så platsliggningen i snön eller? Hmm vet inte.


Nu ska jag pussa på min stjärna! Han är såå go och duktig!


Ps. Receptet på brownie-kakan kommer lite senare för er som frågade efter det!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards