Camillas la la land

Alla inlägg under februari 2011

Av Camilla Boström - 25 februari 2011 23:28

Dagens bild ska vara på temat "Kärlek"








     

Av Camilla Boström - 24 februari 2011 22:08

Dagens foto ska vara på temat "vinterbild". Faktiskt, jag har många fina vinterbilder att välja bland, så idag blir det tre stycken.







 




     



Av Camilla Boström - 23 februari 2011 21:59

"Tema ljus"


Tagna på ungefär samma plats, med ett halvårs mellanrum.

En solnedgång och en soluppgång.

Kärleksstigen i Furunäset i Piteå.

Underbara finaste ljuset vi har, SOLEN!


    






Av Camilla Boström - 22 februari 2011 21:30

Dagens tema: MIN VARDAG

 

 

  

 

Need I say more?

 

 

Av Camilla Boström - 21 februari 2011 21:30

Dagens tema var "tokigt"... Oj, jag har många tokigheter i mina fotomappar på hårddisken. Det gör det lite svårt att välja. Men hittade den här och den är såååå talande, och den gör mig glad och varm i hjärtat.


  

Niro verkligen älskar sin "mormor och morfar". När vi kommer dit så tränger han sig ut från buren i bilen och hoppar sig fram till ytterdörren. Hoppar gör han för att svansen slår från sida till sida i häftiga viftningar så han kan inte springa normalt. När jag kommer ifatt honom till dörren står han och trampar och "steppar" på bron och vill in, in, in å det nu! Väl inne slirar han på hallgolvet in till köket där mormor/morfar oftast är.



Av Camilla Boström - 20 februari 2011 22:11

"Detta gör mig glad" är dagens tema. Det första som jag tänkte var en bild på Niro. Men varje dag gör han mig ju glad, så det är så förutsägbart. Jag gillar inte förutsägbart. Så istället bjuder jag på ett foto av ett kort som jag fick i brevlådan på alla hjärtans dag. Inget jag hade förväntat mig, vilket gjorde det så mycket roligare.

 

  

Kvaliteten på bilden lämnar ju lite att önska, men jag fotade kortet med min iphone. Jag lovar att orginalbilden är jättefin!!

 

Det värmde Faster-hjärtat ordentligt.

 

 

Av Camilla Boström - 19 februari 2011 20:10


Jaha, idag är temat "Dagens". Vad ska det vara för typ av bild då? Hmm... Dagen har bestått av en mysig frukost, soffhäng, köpt hundmat, promenerat, varit på instruktörsmöte på klubben, ätit pizza och nu soffhäng igen men nu med sällskap av Ingela och Cuda.


Men åter till bilden. Dagens. Hmm, jag har ju inte tagit så många bilder så det fick bli Ingela som lekte fotograf då jag och Niro myser i soffan. Eller. Jag ångrar mig. JAG mös med Niro. Han stretade mest just i fototillfället.


En bild blev det iallafall.


  




Av Camilla Boström - 18 februari 2011 23:06


Å herregud så jäkla svårt... Har i stort sett tittat igenom hela min hårddisk, och den innehåller mer än 25 000 bilder. Hur ska jag kunna välja? Får man lägga upp "favoritbild i flera katergorier" istället. En hundbild (vilket är omöjligt att välja) människoporträtt, blommor, tillfälle, sak och så vidare, och så vidare.


Jag kan inte bestämma mig!!!!!!!


Men jag går på linjen med att koppla ihop bild och känsla. En bild som betyder en massa för mig, en bild som fångat ett ögonblick i mitt liv då jag var otroligt lycklig. Allt föll på plats den dagen kan man säga. Inget har varit sig likt sen dess. Är det någon som kan gissa åtminstone vilken dag det är?

*utan att skrolla ner till bilden*?





















  


Detta är alltså på "valphämtar-kalaset" hos Niros uppfödare i Täby, Stockholm. 2008-06-19 Å så otroligt lycklig jag var den dagen. Fortfarande är! Den lille tjocka "tax-pojken" men dom korta små benen och det opraktiskt stora huvudet har HELT fångat mitt hjärta. Är det någon som missat det? Näää, jag trodde väl det.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards