Camillas la la land

Alla inlägg under oktober 2011

Av Camilla Boström - 30 oktober 2011 21:19

Jodåsåatt... Snart fyller jag 30 år. Jag hade velat ha nåt sånt där riktigt roligt inplanerat, eller att jag önskade mig någon superhäftig grej. Men tyvärr har jag inget utav det. Jag fyller år på en tisdag. Jippie! Helgen den veckan jag fyller år ska jag arrangera en funktionärsfest för alla engagerade medlemmar på klubben, så jag antar att mycket tid hela den veckan kommer att ägnas åt det. Å det är ju inge kul att fira INNAN man faktiskt fyllt år. Sen är jag ju riktigt sådär jätteintresserad av att dricka sprit å festa på det sättet, så hur som helst blir det ingen 30-års fest.

Oj va dystert det kändes. Alltså min inställning. Jag som ÄLSKAR att fylla år, gillar att vara "värdinna" å bjuda på fika å så. Men jag vet inte, just nu känns det bara som ett stort MÅSTE och inte alls så kul då jag inte ens rymmer mer än ca 8 personer hemma hos mig.

MEN... Jag har faktiskt anmält Niro till Stora Stockholm-utställningen den 11 december, så då tar jag nog ut några extra semesterdagar och gör nåt skoj i storstan! Jag längtar redan dit! Det är ju som lagomt för lite julshopping också ;)


Adios!

Av Camilla Boström - 24 oktober 2011 23:05

På senaste tiden har det som du märkt inte blivit mycket bloggande. Facebook gör ju sitt, men sen har jag en liten censur-konflikt med mig själlv. Tidvis känner jag att jag bara vill skriva av mig om allt skit som händer och finns runt om kring, men samtidigt vet jag inte vem alla är som läser och då blir jag lite återhållsam.. Kanske borde jag skriva precis vad jag tänker, tycker och vill men det kan bli så fel.


Hösten har varit väldigt turbulent på många sätt och vis och jag har väl inte mått sådär lysande. Jag har känt mig mycket ensam från och till, men ibland har jag självmant stängt mig inne hemma utan att prata eller träffa någon på nåt dygn eller två. Bara för att det har känts som jag behövt det. Men ensamheten kommer krypande ibland, sådär in i hjärtat så det värker. Många är det som påpekar att jag är ju inte ensam, jag har ju Niro. Ja, jag har Niro och det är jag väldigt tacksam för. Han har fått stå ut med många kramar och pussar då jag känt mig ensam, en och en annan tår har hog landat i hans päls också. Men det är ju ändå sällskapet av en partner jag saknar. Det är ju inte riktigt samma sak som en hund om man säger så...



     


Resan till USA fick jag ställa in då jag tyvärr inte har råd. Det har varit mycket utgifter i sommar/höst som jag inte räknat med och min lilla sparkassa har gått åt till annat. Men jag SKA åka dit. Jag bara SKA! Nångång.


Klagablogg, jaaaadå... Idag blev det så..


Förutom klagan då...

Niro klarade Cert-provet till bevakningshund galant. Hanteringen var UA, han viftade på svansen genom hela behandlingen. Dock hade han inte mycket fokus på testledaren då han hade fullt fokus på matte som stod 5 meter därifrån. Det var väl inte förens vid lyftet som han vaknade till liv. Jag tyckte Jossan gjorde det bra som lyfte honom ca 50 cm från marken! Hon tyckte han var lite tung...

Patrullstigen gick bra. Han gjorde inte lika självklara markeringar som han alltid gör på träning, men det var första patrulleringen vi gjorde i råterräng, och jag antar att jag var väldigt nervös. Kontrollanterna tyckte jag hade lite för långsamt tempo och några för många halter. Men han markerade vind & ljud, även om jag inte tyckte att han gjorde så tydligt som jag önskat. Kanske jag som var trögfattad...

Stillasittande bevakningen gick bra, Niro gjorde tidigt 2-3 jättetydliga markeringar enligt vad jag kunde se, men det måste ha varit hjärnspöken på oss båda två för ljudet hadet inte ens börjat fick vi höra sen... Men efter en stund gjorde han en såndär tydlig markering där han håller andan, biter fast tungan och blir blickstilla. Så då satt det. Sen kontrollerade han båda ljuden från höger & vänster om vartannat. Dock tappade han intresset efter ett tag och blev distraherad av de två söta schäferflickorna han hade på varje sida, som satt och pep och skrek och gick upp i varv för de blev mer och mer taggade på ljudet. Motsattsen för Niro alltså. Så jag hade lite svårt att bryta honom från flickorna...


Basen på natten gick ju sådär. Han hade inte sovit en blund på hela natten, utan suttit på eget iniciativ på bevakning av lägret hela natten. När bas-personalen hade sagt åt honom att lägga sig la han sig några minuter sen satt han sig upp igen och fortsatte arbeta... Det var en mycket trött gosse jag hämtade ur basen på morgonen. Jag hade faktiskt sovit relativt bra i logementet den natten.


Spåret på söndagmorgon gick lysande! 1,5 km långt, 90 minuters liggetid, och jag och Niro gick runt det på 22 minuter. Alla apporter fick vi med oss också :) 1 trä, 1 metall, 1 plast och 1 tyg. Duktig kille!!


Sen var vi klara!! Godkända!

Jag har fått papprena för att få göra GUF-en, Alltså en "mini-lumpen" på 2 veckor. Men det är ingen här i norr förens i Maj, så det blir till att vänta över vintern.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards