Camillas la la land

Alla inlägg under januari 2011

Av Camilla Boström - 17 januari 2011 21:41





  



Jag längtar till vårvintern med lite längre ljusa dagar, värmande sol och mysiga dagar ute.


Av Camilla Boström - 13 januari 2011 14:00



Här kan ni vara med och tävla om gulliga bebis-tofflor.


http://fyrfotingarna.se/?p=1945



Av Camilla Boström - 6 januari 2011 17:14


Igår var det trettondagsafton och i stort sett alla jag känner var ute och svirade på havsbadet. Då jag inte alls var upplagd för partaj så stannade jag hemma med Niro. Vi såg film, läste och myste hela kvällen. Precis vad jag behövde!


Idag bjöd jag Magnus & Ingela på amerikanska blåbärsplättar med lönnsirap till frukost. Mysigt! Lite morgonslappande och tv-tittande och sen en promenad! Tyvärr är det ju så grymt dåligt ljus ute, dessutom snöade litegrann. Men nån bild fick jag till iallafall.


        


Nu blir det film och soffhäng resten av kvällen tror jag.



Av Camilla Boström - 3 januari 2011 19:05

Igår var jag iväg till Öjebyn och fick följa med Linnea ut på en slädtur. Mysigt värre! Jag insåg att jag har saknat stall och hästar, det är så himla mysigt. Niro var med och även om han var lite skeptisk till att börja med, så tror jag att han tyckte det var väldigt spännande och roligt. Vi började ute på åkern där Niro sprang brevid ute i djupsnön. Sen då vi körde in mot byn så fick han springa lös brevid och brydde sig inte nämnvärt om hästen utan lullade på brevid. Duktiga killar!

 

 

 

 

      


Av Camilla Boström - 1 januari 2011 11:50

Januari

Började väl inte sådär superbra då vi tog ett slutgiltligt farväl av min kusin Tommy på hans begravning. Det var en väldigt fin cermoni med massor med folk som kom för att ta farväl.


Efter operationen i december handlade januari annars mest om att lära mig leva på ett nytt sätt och ändra mitt förhållande till mat. Kilona rasade stadigt. I mitten av januari började jag om att jobba efter sjukskrivningen.


Februari

Minns jag inte så mycket av. Det mesta handlade nog om mat, mående och viktminskning. Jag och Niro var ute mycket och lekte i snön. Vi åkte på årets första utställning, i Jokkmokk. Domare var rasexperten Yvonne Brink. Hon gav Niro en 1:a med HP och en väldigt fin kritik. Hon tyckte att han behövde tid på sig att mogna då han enligt henne såg mycket yngre ut än vad han var.


Mars

I mars gjorde jag och Niro debut på lydnadsplan i klass 1. Trots en nervositet som fullständigt sprutade ut genom öronen på mig så lyckades vi skrapa ihop 164,5 poäng och ett 1:apris. Jag var så stolt över Niro att han lyckades prestera så pass bra med en matte som bara var halvt medveten. Jag sa fel kommando på ställandet tex...


April

I april gjorde vi en till start i klass 1. Den här gången var jag dubbelt så nervös som första gången, men vi lyckades ändå med ett till 1:a pris på 160 poäng, precis på gränsen.


Maj

Jag började träffa Magnus och min och Niros familj på 2 utökades till 3. Jag och Niro deltog på brukslägret på Piteå BK och gick i spårgruppen med Åke Naalisvaara som instruktör. Otroligt givande och vi gick vårt första 2 km långa spår någonsin. Niro klarade det galant! Vi lärde oss massor nyttigt och Åke kan jag gärna gå kurs för igen.

Vi gjorde vår 3:e start i lydnadsklass 1 på lilla paltprovets första dag. Den här gången var inte jag och Niro i fas överhuvudtaget. Vi gjorde helt olika saker. Vi fick ihop 152 poäng och ett 2:apris.

På lördagen under lilla paltprovet gjorde vi debut i bruksets appellklass spår. 10-10 på specialen, 10-10 på budföringen och platsliggningen. Några småmissar under lydnaden men vi fick ett uppflytt på 251,5 poäng. Han var såå duktig så min lille prins.


Juni

Jobbade och längtade efter semestern. Ställde ut Niro på Piteå BKs bruksutställning. Domaren tyckte Niro var för liten och behövde bygga på sig men han fick en slät 1:a iallafall. Vi började bada (eller Niro & Cuda iallafall) och kände sommaren närma sig. Med X antal kilon mindre att bära runt på så längtade jag faktiskt för första gången i mitt liv till sommaren och värmen.

I slutet av Juni var det släktträff i Hednäs med mormors släkt. Mysigt och trevligt, iår representerades mormors familj av henne och barnbarn. Alla andra var på semester.


Juli

På jobbet började jag förbereda för sommarstängningen och längtade. Ställde ut Niro på sjulnäsutställningen och med väldigt lyckat resultat. Han blev klassvinnare och bästa hane, fick ett CK och slutade som BIM mot en tik som redan var champion. Min lilla plutt! Många kom fram och berömde/beundrade honom.

PÅBÖRJADE semestern! Åkte till stugan och mös.

Var på Maria och Gustafs bröllop! Mysigt, vackert och otroligt roligt att vara på!


Augusti

Kräftfiske med bästa makarna Björk. Härlig kväll!

Kennelläger Devarox & Kullagulla!! Som jag hade längtat hela våren. Äntligen. Bra instruktörer, trevliga hundar och härliga människor hela lägret långt. Bra boende, mat och sällskap. Dock uruselt väder då det regnade nästan hela tiden. Tyvärr blev det inte många bilder tagna då det började regna så fort jag tog fram kameran. Tusen tack till världens bästa Åsa (och Lotta) för ett fint läger!!

Vi avslutade sista dagen med officiell lydnadstävling på DalaFloda BK. Trots en slutkörd och trött rottweiler i kopplet som tränat hela veckan och som strosade och sov sig igenom hela programmet så fick vi ihop 165 poäng och ett 1:apris. Därmed fick vi även vårt LP1. Duktiga duktiga hund!

Trötta och slutkörda vände vi hemmåt.

Helgen efter var det dags för stora paltprovet. Vi gjorde debut i lägre klass spår. Avstod platsliggning med skott då vi inte hunnit träna det alls på hela våren. Budföringen nollade vi då han inte ens sprang ut, utan stannade hos mig och nosade i marken istället... hmm.. När vi sen gick in på lydnadsplan var jag både leds och irriterad och det hjälpte inte situationen. Niro ville inte alls vara med mig och nosade bara i backen. Så jag bröt helt och hållet och vi åkte hem och sov istället! Kändes sen som rätt beslut! Synd att vi inte ens hann ut i skogen, men jaja...


September

Åkte på en minisemester med mamma, Annica, Emma, Sanna och mormor till Umeå. Medans de gick på stan på lördagen åkte jag till Nordmaling på utställning. Niro fick sin livs första 2:a med motivationen att han var "för liten". På söndagen ställde vi ut på Umeå BK och där fick han en slät 1:a med jättefin kritik. Det var två betydligt större gossar som gick före och domaren verkade gilla det. Fortsatte mysa och gilla värmen.


Oktober

September & Oktober jobbade jag mest hela tiden. Vi hade många stora produktioner och mycket att göra. Vet inte om jag gjorde så mycket speciellt annars. Var på en hajk upp till Karlahatten med Stampe, Göran, Niro och Cuda. En mysig höstdag.


November

Niro och jag gjorde debut i lydnadsklass 2 och lyckades få ihop ett 1:apris på första försöket med 162 poäng. Duktiga, duktiga hund!

Fyller år, julpyntar, myser och pussar på min favorithund mest hela tiden.


December

Massor på jobbet igen, jag drar ut en visdomstand och plågas. Fryser, leker i snön och är ständigt sjuk. Har aldrig varit så sjuk, krasslig och svag i hela mitt liv som hela december. Problemen bara avbyter varandra. Firar jul med släkten, fösta gången Magnus är med om vansinnet som är en Boströms-jul. Tror dock att han överlevde utan några större men för livet. Är ledig mellandagsveckan men ligger mest inne och är sjuk. TRIST!!!

Firar Nyår med Magnus, Ingela, Janne och hundarna. Mys och massor god mat.


GOTT NYTT ÅR och med förhoppningar om ett superbra 2011!!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards