Camillas la la land

Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Boström - 15 februari 2009 21:57


Mitt på dagen idag träffade vi Ingela &Cuda och tog en promenad. Vi stannade sen till hemma och dem och fick en urgod Banan-smoothie å kaffe. Lite surr å snack, sen fortsatte jag och Niro våran promenad. Stannade till hos Brodern å lånade deras toalett som snabbast, då kaffet uppenbarligen gick rakt igenom mig.


Ikväll var det ridhusträning igen. Idag koncentrerade jag mig på att träna (ettans) apportering. Alltså att att han bara ska hålla apporten i munnen tills jag tar den igen, utan att tugga eller ta ombett. Han skötte sig bra, men om han blir distraherad och tittar bort och sen vänder tillbaka blicken till mig så spottar han ut den. Det är inget problem då han tittar på mig hela tiden, då håller han den så fint. Han kan även sitta och titta rakt fram utan att släppa den. Det är då blicken hans vandrar till någon annan hund eller nåt så "glömmer" han vad vi sysslar med och spottar ut den precis som om han tagit nåt i munnen som han inte får ha... Hmm.. Fast iöverlag så skötte han sig jättebra, inget tugg alls. Prövade även kasta den bara 2 meter, men då kommer ju det där f**bannade tasslaget som han håller på med. Hur får man bort det?? Tips?? Fast iofs så har vi ju som just börjat med apporteringen, så jag måste ju ge honom mer tid att fatta vad det är han ska göra.


Stannade och tittade på skyddsgänget då de tränade. Blev lite surr där också. Sen hem å bädda ner sig i soffan å må gott. Imorgon är det första dagen på komvux!! OJ OJ OJ OJ hur ska det gå!?

Av Camilla Boström - 14 februari 2009 17:07



Jag skulle vilja testa att gå med snöskor. Är det någon som äger sånna som vill låna ut dem eller sälja dem för en billig peng till mig?? Hör av er!


 



Av Camilla Boström - 13 februari 2009 20:38


Idag var det begravning för min kusin. En tung dag. Det är inte meningen att så unga människor ska dö. Han blev bara 36 år gammal. Det var en fin ceremoni och minnesstund men mina tårar har ändå runnit hela dagen.


När sånt här händer så påminns man att man har inte sitt liv för evigt. En dag kommer inte imorgon. Man påminns om att man ska göra det bästa av livet, njuta och umgås med människor man tycker om. Inte slösa dagar med att sura och vara bitter, utan vakna och säga att "det här blir en bra dag". Göra det mesta av livet, och ta för sig av vad det har att erbjuda. Visst händer ju tråkiga saker, det kommer man inte undan ifrån. Jag ska försöka leva ett bättre liv. Ta hand om min familj och mina vänner, tala om för dem hur mycket de betyder för mig allihopa! Det är något som jag är extremt dålig på... Att visa för andra hur jag känner. Det är mycket enklare att bara hålla allt inom sig och inte visa min känslor utåt.


När jag kom hem från begravningen satte jag mig vid datorn och surfade in på www.fonus.se och fyllde i "Vita Arkivet". Ett formulär där jag beskriver hur jag vill att min begravning och minnesstund ska gå till och se ut. Jag har sedan tidigare anmält mig för organdonation. Sånt kan jag tycka är viktigt!! Om jag gör dem valen nu, då behöver inte min familj ta de svåra besluten om något skulle hända mig. Känns bra (om än lite morbid) att ha gjort det.



Av Camilla Boström - 12 februari 2009 21:22


Hur motionerar man i -25C? Jag tog ett av Niros koppel och hoppade hopprep inne i vardagsrummet. Tur att jag bor på bottenvåningen, hade nog inte varit så populärt om jag haft en granne under mig. Jag hade på MTV på tvn och hoppades på lite bra musik att hoppa till. Å tror eller ej, när jag står där och hoppar som bäst så visas KrissKross med deras gamla listetta "Jump, Jump"... Passande, eller hur?


När jag var yngre typ i 10-12årsåldern så kunde jag hoppa hoprep i timmar å nu orkade jag knappt i 10 minuter! Som mest så klarade jag typ 10 hopp i raken, sen fastnade jag... Ingen bra kordination heller. Men jag tänkte börja hoppa litegrann varje kväll, kan ju lika gärna se TV på det sättet som att sitta i soffan å jäsa.

Av Camilla Boström - 11 februari 2009 17:59

Är det någon som har en Matematik B (ISBN-nr: 91-27-51026-3) och/eller Naturkunskap B (ISBN-nr: 91-40-63503-1) som ni vill sälja eller låna ut till mig? Kommentera här eller maila mig på camilla__b@hotmail.com (obs! Det är två underlines efter mitt namn)


Av Camilla Boström - 11 februari 2009 11:44


Nu börjar jag mer och mer märka av Niros "spökålder"... I morse då vi var ute och gick mötte vi endast 1 bil & 1 människa på hela promenaden. Alltså väldigt lugnt och fridfullt. Men då vi passerade ett hus, som vi passerat 1000 gånger förut tvärnitade Niro och ställde sig och tittade på himlen & träden... Svansen nästan mellan benen, öronen bakåt och ett allmänt oroligt utseende. Han ställde sig bakom mig och ville inte gå förbi. Det enda som jag kunde se som skulle vara något "nytt" var fåglarna i trädet som kvittrade och flaxade omkring. De som bodde i huset hade satt upp massvis med fågelmat å grejer där. Om då Niro har sett Hitchcocks film "fåglarna" det vet jag inte, men det måste ha varit det han reagerade på... Men i -15c har jag ingen lust att stå och titta på fåglar så jag traskade vidare. Motvilligt följde Niro med. Ca 5-10 meter ifrån huset så släppte han "spöket" och vi kunde fortsätta som vanligt.




Annars tycker jag hans könsmognad har gått väldigt smärtfritt än sålänge. Förutom två kissolyckor (hos Jess & mina föräldrar), ett större intresse för kissfläckar i snön och några enstacka "knäck i öronen-episoder" så är han fortfarande väldigt barnslig. Han är ju ändå 10 månader, så det borde ju dra igång mer tycker jag. Men jag är tacksam så länge han är såhär lätt att ha att göra med.


Av Camilla Boström - 10 februari 2009 22:21

Min förkylning har nog tagit fäste... Har ont i halsen & i huvudet, har frossa fastän jag sitter under 2 filtar och är fullt klädd under. Jag har ätit typ 4 apelsiner, 2 kiwi och 2 passionfrukter. Mycket C-vitamin ska ju vara bra. Fick även en leverans av Echinagard av mamma & pappa nu ikväll. Så nu medicinerar jag mig med dem också i förhoppning att förkylningen inte ska bli långvarig.


Tidigare på dagen pallrade jag mig ändå iväg ut på en promenad med Niro. Skönt att komma ut även om varje andetag gjorde ont i halsen.


Ikväll blir det bara en lugn och stilla kväll här hemma tillsammans med Niro.

Nattinatt!!

Av Camilla Boström - 10 februari 2009 14:45

Jaha, då verkar det som om jag inte kan smita undan längre... Hela vintern har jag varit relativt frisk, inte haft någon influensa eller magsjuka. Men nu verkar jag få en förkylning... Ont i halsen och jag fyser fastän jag ligger under dubbla täcken. Är inne på min 3 kopp the, å så mycket the brukar jag inte ens dricka på 1 vecka. Jag vill inte vara sjuk!! Stackars mig... :(

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards