Camillas la la land

Alla inlägg under mars 2010

Av Camilla Boström - 28 mars 2010 21:41


på min och Niros första tävling men jag har inte lyckats få ut den på youtube... Det är nåt gaaaalet då jag redigerat den så den går inte att ladda upp. Irriterande.


I fredags åkte jag å inhandlade mig en till extern hårddisk. Jag är livrädd för att min gamla ska gå sönder och jag ska förlora alla mina bilder. Så arbetet med att kopiera över alla 20 000 bilder. Ärligt, jag kollade. Det är 20 000 bilder. Fan va man har knäppt på. Fast å andra sidan så har jag gjort en grovrensning och tagit bort de jag inte gillar.


Helgen har varit mysig och ganska lugn. Fredagkväll kom Cuda hit så vi mös på här hemma på kvällen. På lördag åkte jag upp till stugan och mös på, åt middag innan jag åkte hem. Lördagkväll lämnade jag tillbaka Cuda till Ingela å vi åt varma mackor och såg på TV. Dagen idag har jag latat mig ytterligare, sett serier å pysslat på. På eftermiddagen åkte jag till klubben på möte. Middag fick jag på mellanvägen där även bror m familj var. Efter maten gick mamma, Annica, Sanna hem med Moa. Vi tog bobben och fäste den på linan bakom Niro så han fick dra Moa hela vägen hem. Roligt tyckte både Moa och Niro.

Efter vi lämnat av Moa hemma så fortsatte vi till klubbgärdet där vi gick in till Ingela och fick oss ett glas vatten. Det tog ett tag innan vi var hemma, det var gode så tungt att gå i snöovädret. Men nu är både Niro och jag nöjda och ska väl snart gå och sooooova.






Av Camilla Boström - 23 mars 2010 11:55


Så härligt att ha tävlingsdebuten bortgjort. Det gick SÅÅÅ himla bra och jag är superstolt över min hund och min egen prestation. Vi fick ihop till ett 1:a pris, och hamnade på en 10:e placering av 18 startande.


Såhär såg våra poäng ut.


Platsliggande: 8 (nosar i backen, kryper)

Tandvisning: 10

Linförighet: 6 (sent sättande, sätter sig ej, avslutning) Niro var inte alls med här, väldigt ofokuserad och han var mer bara ute på en koppelpromenad... Men efter linförigheten busade jag upp honom lite och fick igen kontakten med honom.

Läggande: 8,5 (långsamt läggande)

Inkallande: 9 (avslutning)

Ställande: 9 (avslutning)

Apportering: 10

Hopp över hinder: 9 (sätter sig ej)

Helhetsintryck: 7,5


Summa: 164.5 poäng och ett 1:a pris!!

 

Till nästa tävling vet jag att jag måste fokusera upp honom mer innan vi går in på plan så vi får en bättre och mer fokuserad början. För ju längre programmet gick desto mer fokuserad tyckte jag att han blev. Så mer uppvärming och mer fokus vid entrén in på plan. Sen måste vi jobba vidare på platsliggningen, det ska han inte ha nåt mindre än en 10 på! När jag hade lämnat honom på platsen och vi sen vänder upp och jag ser vad han håller på med så blev jag faktiskt irriterad på honom. VA fan! Han kan och ska ligga stilla! Men, som då min goda vän IB påpekade så KAN han inte tävling, det var hans första. Träning är en sak, och tävling är en helt annan. Men visst är det lite tillåtet att bli bara lite irriterad? Han har ju legat platsliggning hela vintern i ridhuset med hästskit överallt utan att nosa å grejja på. Då tycker man att han ska klara av utomhus?

Äsch, nu släpper vi det och är NÖJDA över söndagens resultat. Han var riktigt duktig!


Jag har idag fått PM om vår Debut i Appellen i april! WOOOOHOOO!! Spännande! Nu måste jag skärpa till träningen på framförgåendet, sen kan vi behöva några okända människor att köra budföring med? Nån som är pepp? Att han springer till Ingela & min mamma är ju kanske inte så svårt. Vi behöver okända folk! Help?



Av Camilla Boström - 15 mars 2010 21:07


Japp det är så sant som det är sagt! Niro är en knähund. Helt klart. Å vem kan säga att han inte ryms? Jag tycker dom ser ut att ha det ganska mysigt, Niro och hans mormor.

  




Av Camilla Boström - 14 mars 2010 18:27


Niro älskar Cuda. Cuda tollererar Niro. Niro uppvaktar och dansar för Cuda. Cuda fredar sig och fräser ifrån. Ibland förstår Niro sitt eget bästa och lägger ner uppvaktningen för stunden, ibland gör han det inte och fortsätter. Igår var en sån dag då han inte ville lägga ner, å Cudas tålamod tog slut. Niro fick sig ett välförtjänt bett i nosen och sen höll han sig på behörigt avstånd från Cuda resten av promenaden.





Offret med blod på nosen

  




Blodtörstig kamppudel

  



Annars har vi haft en trevlig helg i sällskap med Ingela, Cuda och taxarna. Film och frossakväll både  fredag och lördagkväll, grilldag och mys ute i skärgården både lördag & söndag. Inga "måsten" och "borde" på hela helgen. Bara tid att vila och vara, slappa och göra vad jag velat. SKÖNT!



Av Camilla Boström - 9 mars 2010 22:33


Härligt, Niro verkar ha fått tillbaka sin hörsel. Nu är promenaderna en fröjd igen, han vänder direkt jag ropar, han kan gå på sidan "här" utan att fladdra iväg, han kommer fortare även om han luktar på gul snö och han är inte lika mycket Alfons "jag ska bara" Åberg längre.


Han känns som lite mer i harmoni igen. Skönt, för ibland har det rykt ur öronen på mig då vi varit på promenad och han haft för selektiv hörsel. Om ca 1 ½ månad fyller han 2 år... Helt galet vad tiden gått fort. Fast samtidigt så känns det som om han alltid funnits i mitt liv denna lilla sockerkaka.


Igår var vi iväg på klubben för att lägga tidsschema för Marstävlingen och jag passade på att  träna lite lydnad. Både Niro och jag var taggade och i fas med varandra. Det gick väldigt bra och balanserat och fokuserat. Skönt! Äntligen känns det som om vi har ett positivt flyt i fotgåendet. Han säckar inte ihop när jag säger F-ordet, utan han fokuserar och är taggad. Höger, vänster, helt om, rakt fram marsch funkar riktigt bra. Han tränger lite i första startsteget men hittar sen pos. Dock har han lite svårt att sätta sig ner i halterna och det blir sega sättanden.

Det vi hade behövt träna var hoppet! Jag har ju inte lärt honom det än, och det kan ju vara bra om han kan det på tävlingen!!




  


Av Camilla Boström - 4 mars 2010 21:52


Herregud vad Niro går ann här hemma. Han har idag umgåtts med Filippa som löper, och då tappade han visst hörseln och förståndet. Nu är det flera flera timmar sen, och han vankar av och an här hemma, piper å gnäller.


Gav honom ett märgben och platsade honom på mattan, men ändå så gnällde han och ville ut.


Nu har han iallafall lagt sig ner, dock nedanför altandörren så det ska gå fort ifall jag skulle få för mig att släppa ut honom. Men, det går dock inte för altandörren är helt igensnöad och det har drevat upp mot huset. Säkert 1,5 m med snö utanför...


Jag hoppas att han lugnar ner sig snart, å att han är tyst i natt. Jag måste få sova i lugn och ro inatt, är så trött och sliten. Förkylningen har blommat ut och min näsa är rödare än rudolphs. NAJS! Not!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards