Camillas la la land

Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Boström - 28 februari 2009 22:54

Sååå jäkla ont i halsen... Det riktigt river å bränner hela tiden, sådär att jag nästan hellre skulle vilja skaffa mig en spottburk istället för att behöva svälja. Men det kändes så jäkla äckligt, så jag hoppar över det. Huvudvärk, feber, hosta, nästäppa, frossa och kallsvettas. Usch å fy. Jag har nog druckit 14 koppar the med honung idag. Det är det enda som lindrar för en stund iallafall.


Nä slut med klagandet. Jag återkommer någon annan dag då jag har något roligare att berätta om än slem å host.

Av Camilla Boström - 27 februari 2009 23:29


Idag fyller våran favoritpudel Cuda 2 år!!


Grattis säger vi!!



 





Av Camilla Boström - 26 februari 2009 18:43


Åkte på att jobba Natt onsdag & torsdag. Så gårdagen gick åt till att bara försöka sova, vilket inte gick så bra... Jobba gick bra, förutom något fel på datorsystemet som varade i en timme mitt i kassaredovisningen. Det är skönt där på morgonen då man gjort iordning hotellfrukosten och man har ca ½timme på att slappna av och äta frulle innan all personal kommer in. Då är man mätt och belåten då man kommer hem så det bara är att krypa ner i sängen.

Niro spenderar nätterna hos mamma & pappa då jag jobbar, och han hade blivit rastad och matad då jag kom och hämtade honom. Sov 3,5 timmar, till ca halv 11. Klädde på mig och gick ut på en längre promenad med Niro. Sen pysslade jag på ett tag hemma och efter ett tag gick jag och sov några timmar till. Får se om det räcker för inatt.


Imorgon ska jag iväg till Luleå igen. Börjar som bli van den där bilsträckan, men imorgon får mamma följa och aggera chafför då jag inte riktigt litar på att jag är pigg nog att hålla mig vaken bakom ratten... Förhoppningsvis så kommer vi får tid till att äta nå lunch där också.


Av Camilla Boström - 24 februari 2009 20:33


Intet ont anade vandrade jag och Niro rakt in i ett cat-fight ikväll. 4 katter som vrålade och tjöt på en parkering vi passerade på vår promenad. Katter som bråkar har väldigt speciella ljud för sig... Det kan låta riktigt jäkla otäckt! För att inte bli mer involverade än nödvändigt så skyndade vi bara förbi, även om Niro gärna hade velat titta lite närmare på spektaklet. Jag tror inte ens att katterna märkte att vi gick förbi bara några meter ifrån, dom var som så inne i sitt.


En snabbsväng till klubben är avklarad idag. Vi var där som störning åt Marias projektekipage. Det gick väldigt fort och bra! Ekipaget fick en stor aha-upplevelse och låsningar bröts. Vi önskar dem lycka till i framtiden.


Nu blir det att vaka litegrann, imorgon och på torsdag ska jag jobba natt. Så imorgon blir det att sova länge, sen en längre slummer på soffan på eftermiddagen. 2 nätter känns överkomligt, det ska jag ju klara.



Av Camilla Boström - 24 februari 2009 10:59


Det var vad som hände igårkväll... Han försökte gasa ihäl mig!! Tillsist var jag tvungen att förvisa honom från sovrummet, för det pös lite då och då från hans bak och det luktade verkligen inte hallon!!


Igår blev jag kvar ganska länge hos mor och far och hjälpte till att riva tapeter. Vivi kom förbi och masserade igenom Niro på kvällen. Eftersom vi blev kvar där så länge så missade ju Niro sin vanliga middagstid, och enligt mamma är det då så hemskt så hemskt... Så hon bjöd honom på lite rester, makaroner & fläsk. Jag tror det är det som höll mig vaken inatt, avgaserna från fläsket!! Fy fasen.


Idag är det skola igen, matte den här gången... Uj uj uj



Av Camilla Boström - 23 februari 2009 16:26


... dock inte hemma hos mig, utan hos Mams & Paps. Nedervåningen blev ju renoverad för något år sen, men de sparade tapeterna & taket i hallen. Så det är det vi håller på med. Vilka tapeter som ska upp är inte än bestämt, utan mams bestämde sig för att börja riva å sen se vilka tapeter som kan passa.


Att riva ner gamla tapeter måste vara bland det tråkigaste som finns.. När man bara får lös små små bitar å det blir ojämt å fult. Det kommer ta en halv evighet att få bort allt. Men det blir nog fint och ljust i slutändan.


Annars då? Hmm var på Naturkunskap i dag. Läraren hade så ont i halsen och hade nästan ingen röst så det blev ingen genomgång, utan vi fick läsa själva. Tyvärr har jag fortfarande inte fått tag i någon NK bok!!! Att köpa en ny kostar typ 400:- på nätbokhandlar, och det har jag fan inte råd med! Har ringt på några annonser men ingen som har någon kvar.. :( Nästa vecka har vi vårt första prov, i kemi, och det är LITE svårt att plugga utan bok.


Nån som har en NK B bok att sälja??

Av Camilla Boström - 22 februari 2009 16:16


Dagens tävling gick jättebra!!! Vi fick ihop 182,5 poäng, vilket innebär ett 1:apris! Det blev vårt tredje 1:apris på 3 tävlingar så nu kan Börge kalla sig LP1 Karga Landets Börge! Duktig hund. Vi fick flera 10:or, några 9:or, 7,5 på ställandet då han tog några steg, och 8,5 på linförigheten för han trängde vänster och pep. Jag drog startnummer 16 av 20, och kände mig väldigt lugn tills startnummer 13 steg in på plan. Då blev jag skitnervös. Som tur var så la det sig då jag gick in på plan, då var det som bara att köra på! Jag kom ihåg alla kommandon, och gjorde nog inga stora missar. Kändes bra.


Så nu har jag och Börge 2 st pokaler, jag måste kanske fixa till ett pokalrum *asg*!!! Vi får se om Jessica lånar ut Börge nå mer, då kanske vi fortsätter till lydnadsklass 2.


Nåt jag skulle vilja är att alla prövar på att tävla! Det är ju SKITKUL!!! Nervöst, men sååå roligt! Jag längtar tills jag och Niro tar oss ut på tävlingsbanorna!



Av Camilla Boström - 22 februari 2009 09:31



Idag är det då dags för tävlingen! Spännande! Både jag och Börge har sovit gott och laddat upp för dagen. Håll tummarna för oss nu!


Jag återkommer med uppdatering senare idag :)




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards