Camillas la la land

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Camilla Boström - 9 februari 2009 19:47

Idag så var det uppehåll i nederbörden, så äntligen kunde jag ta någon bild på hur mycket snö som kommit. Jag hann ta 5 bilder, sen la kameran av!! Slut batteri! Typiskt! Lånade en snöskyffel och gick ut på altan för att skotta undan lite så dörren åtminstone går att öppna. Det har ju som sagt snöat en hel del, så pass mycket att det når upp till ryggen på Niro.


Efter jag hade skottat lite så gick vi en promenad som vi avslutade hos mamma. Hon hade Max & Moa hos sig, så vi stannade hela eftermiddagen. Vi var ute en stund och Moa och jag klättrade i snöhögen på gården och gjorde en rutchkana. Det var gode så jobbig snöhög, bara lössnö rakt igenom, inget hårt under!! Så man sjönk bara hela tiden! Men tillsist så hade vi lyckats trampa upp en stig så det gick att komma upp på toppen. När det kommer till snö så kan jag förvandlas till ett barn igen! Jag älskar snö, gräva snögrottor i högar, rutchkanor, snöbollskrig, göra snöänglar osv osv osv.. Mysigt!


Mamma bjöd på middag, sen gick jag och Niro hem. Nu ligger han och snarkar i sovrummet, det är jobbigt att vara barnvakt.


Av Camilla Boström - 9 februari 2009 12:14


Efter 3 dagars nonstop snöfall, så har det äntligen spruckigt upp. Jag har ingen aning hur mycket det har snöat, men säkert 60 cm iallafall! Minst!


Jag har faktiskt inte klagat alls, snö är ju det bästa!! Det enda jobbiga är då man ska ut med bilen! Jag har ju bara en motorvärmarstolpe, ingen garageplats. När det snöar såhär mycket kan man ju inte ha i motor- + kupévärmaren för då får man bara ett ispaket. Så det har varit en massa sopande och skrapande för att ens ta sig in i bilen. Tyvärr hade jag bilen på parkeringen då det äntligen skottades, vilket gjorde att det var höga snökarmar runt hela bilen. Så jag fick gasa på rätt ordentligt för att ta mig ut. Men det gick! Förutom bilproblemen, så har jag inga problem med att det snöar, I like it!


Men nu ska jag klä på mig lite varma kläder, ta med mig kameran och bege mig ut!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards