Camillas la la land

Alla inlägg under juni 2010

Av Camilla Boström - 12 juni 2010 23:29


Jag och Niro ligger verkligen på latsidan då det kommer till träningen. Känns som om jag bara går och väntar på att jag ska "få tid" att träna. Men jag vet ju att det handlar om att jag måste TA mig tid att träna. Fast just nu är det annat som tar upp min tid och tyvärr är det Niro som får lida för det. Jag längtar så otroligt mycket till semestern då jag bara ska träna hund HELA tiden. Eller iallafall nästan hela tiden.


Vi har iallafall varit på en utställning.


Här är kritiken.

Bra huvud som behöver utvecklas något, stora ögon, utmärkt hals, något lång kropp, behöver mer volym och massa. Utmärkta vinklar, ben och tassar. Mycket goda rörelser. Härlig mentalitet.

 

 

Niro med det lilla huvudet som behöver utvecklas mera...

 

 


 

  

 

 

   

  

 

 

Domaren förklarade för mig att Niros skalle behövde utvecklas och fyllas ut mer, och att han gärna sett mer bredd i kroppen. Han tyckte alltså att han var åt helvete för mager. Det tycker ju inte jag! Tycker han är fin i kroppen, men jag kan hålla med om att han skulle behöva muskla på sig lite till. Men den här jäkla "massan" som det alltid snackas om... Nja, den klarar jag mig utan.


Ingen av rottisarna som ställdes den dagen fick något annat än släta 1:or, vilket betydde att det inte blev någon BIR-final överhuvudtaget. Inga rosetter och priser. Trist som fan. Snålt som fan.


Jag inser ju att jag måste anmäla mig till en lägre klass spårtävling för att jag ska komma igång med träningen på riktigt. Någon som har nåt tips på någon tävling snart? Hade varit kul att åka iväg med någon annan som ska tävla samtidigt.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards