Camillas la la land

Alla inlägg under augusti 2011

Av Camilla Boström - 3 augusti 2011 00:56

Hej hopp hur det kan gå! Idag skulle vi ha träningstävling av lydnadsdelen i bevakningen. För oss gick det väldigt bra fastän Niro var lite trött och slö, hade svårt att få igång honom sådär bra som det gått på träning sista tiden.

Linförigheten gick sämre än fria följet.

Framförgåendet stretade han på, men gick ut åt båda håll. Lite långsammare på andra sträckan.

Läggande under gång gick faktiskt riktigt skapligt. Fortfarande inte så snabbt läggande som jag vill ha, men faktiskt ändå bra.

Inkallningen gick inte så fort. Har ju kört lite väl mycket inkallande med ställande, och det har gjort att han tappat farten och väntar på "stå-kommando".

Hopp över hinder nollade han faktiskt, men eftersom det var "träningstävling" så fick vi en ny chans å då hoppade han jättefint, fick ett poängs avdrag för hans sega sättande där han backade bakåt och satt sig ganska långsamt.

Hmmm, har jag glömt något moment?


Jag är jättenöjd med honom. Nu har vi bevakningsdelen kvar fast det är två månader tills dess. Kommer gå super det också, det är jag övertygad om! (Försöker peppa mig själv litegrann ;)


Annars då? Hmm, vi tränar på inför helgens tävlingar också. På fredag blir det lydnads 2:an, och på söndag lägre klass spår. Håll tummarna för oss!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards