Camillas la la land

Alla inlägg under april 2011

Av Camilla Boström - 13 april 2011 16:24


Tränade på klubben i tisdags efter valpkursen. Suck... Att det ska vara så jävla svårt att sluta tänka för mycket. Bara göra. Ankie hjälpte mig och dirrigerade mig igenom fria följet. Min akilleshäl.

Hon uppmärksammade mig på flera saker som jag redan vet, men även några nya grejer. Att jag har svårt med höger och vänster visste jag redan, och det gör mig osäker då jag blir dirrigerad av TL. Detta känner ju såklart Niro av och han fattar ju inte vad vi håller på med, och han tvekar och sackar efter. Det blir att jag går och "känner efter" om Niro är med mig, tvekar i svängar, och hjälper honom inte det minsta genom att visa honom tydligt vart jag tänkt gå.

Så... Vad göra. Fick lite tips på hur jag ska "tänka" så jag inte tänker för mycket! Typ. Gå snabbare och inte vänta in Niro utan gå på. Sen att efter TLs kommando om tex "vänster marsch" så ska jag själv i huvudet tänka bestämt "NU GÅR JAG VÄNSTER", och inte tänka: Oj, går jag rätt, vart är vänster, är Niro med, osv osv osv. Sen om jag då går fel (vilket händer ibland) så är det faktiskt TLs uppgift att dirigera tillbaka mig, man får inget neddrag på poäng om man går fel.

Sen försöka hålla en takt i huvudet, "snärtigt" tempo. Så jag inte tänker på så mycket annat. Niro kan ju, och de partier där jag kunde koncentrera mig på att bara tänka på en takt och koppla bort allt annat så gick han RIKTIGT fint. Ballerina-frambenen visade upp sig litegrann.

Körde rutan några gånger också, han är duktig min klumpeduns. Problemet är ju dock att han tycker rutan är lite fööör rolig, vilket gör att han kanin-hoppar sig hela vägen fram till rutan... Ser superkul ut, men antar att vi får poängavdrag för förlågt tempo.


Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Är anmäld till 2:an på söndag, men känner att jag är långt ifrån klar med fria följet. Jag har själv lagt på mig alldeles för mycket press på det momentet och då det alltid är först så går jag ju in på plan med en nervös och obehaglig känsla. INTE OK. När vi väl har gjort FF så brukar nervositeten släppa och vi brukar kunna samla ihop oss och göra ett riktigt OK program.


Va fan!!! Urk och skurk. Ska jag skita i det och stå i köket och servera korv istället...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards