Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Debuten är avklarad!

Av Camilla Boström - 23 mars 2010 11:55


Så härligt att ha tävlingsdebuten bortgjort. Det gick SÅÅÅ himla bra och jag är superstolt över min hund och min egen prestation. Vi fick ihop till ett 1:a pris, och hamnade på en 10:e placering av 18 startande.


Såhär såg våra poäng ut.


Platsliggande: 8 (nosar i backen, kryper)

Tandvisning: 10

Linförighet: 6 (sent sättande, sätter sig ej, avslutning) Niro var inte alls med här, väldigt ofokuserad och han var mer bara ute på en koppelpromenad... Men efter linförigheten busade jag upp honom lite och fick igen kontakten med honom.

Läggande: 8,5 (långsamt läggande)

Inkallande: 9 (avslutning)

Ställande: 9 (avslutning)

Apportering: 10

Hopp över hinder: 9 (sätter sig ej)

Helhetsintryck: 7,5


Summa: 164.5 poäng och ett 1:a pris!!

 

Till nästa tävling vet jag att jag måste fokusera upp honom mer innan vi går in på plan så vi får en bättre och mer fokuserad början. För ju längre programmet gick desto mer fokuserad tyckte jag att han blev. Så mer uppvärming och mer fokus vid entrén in på plan. Sen måste vi jobba vidare på platsliggningen, det ska han inte ha nåt mindre än en 10 på! När jag hade lämnat honom på platsen och vi sen vänder upp och jag ser vad han håller på med så blev jag faktiskt irriterad på honom. VA fan! Han kan och ska ligga stilla! Men, som då min goda vän IB påpekade så KAN han inte tävling, det var hans första. Träning är en sak, och tävling är en helt annan. Men visst är det lite tillåtet att bli bara lite irriterad? Han har ju legat platsliggning hela vintern i ridhuset med hästskit överallt utan att nosa å grejja på. Då tycker man att han ska klara av utomhus?

Äsch, nu släpper vi det och är NÖJDA över söndagens resultat. Han var riktigt duktig!


Jag har idag fått PM om vår Debut i Appellen i april! WOOOOHOOO!! Spännande! Nu måste jag skärpa till träningen på framförgåendet, sen kan vi behöva några okända människor att köra budföring med? Nån som är pepp? Att han springer till Ingela & min mamma är ju kanske inte så svårt. Vi behöver okända folk! Help?



 
 
Ingen bild

Angela

23 mars 2010 12:47

Grattis till 1a pris i er Debut Lydnadsklass1 ,Bra jobbat !!!

 
Carro

Carro

23 mars 2010 14:46

Stort grattis Camilla, det gick ju skitbra! Och nästa gång går det säkert ännu bättre :)

Jag ställer upp som mottagare förresten :)

http://www.carrolundmark.blogg.se

 
Ingen bild

mamma

23 mars 2010 17:10

Ni är så duktiga båda två, riktiga stjärnor!
Fick Niro någon fin "prislapp"?
kram Mamma

 
Camilla

Camilla

23 mars 2010 18:03

Mamma: hahahaha, Näää allt han fick var beröm och godis. Ingen "prislapp" = rosett den här gången.

http://camillan.bloggagratis.se

 
Vicktoria

Vicktoria

24 mars 2010 09:50

GRATTIS GRATTIS GRATTIS vad ni är duktiga! syrran skickar en puss till brossan

http://www.123minsida.se/Griffweilers

 
Emma, Christian och hundarna

Emma, Christian och hundarna

24 mars 2010 19:30

Fy sjutton vad roligt!!!!! Stort GRATTIS igen. Pussa godingen från oss.
Hipp hipp hurra vad ni är bra!!!!!!!!!!!!!!!!
kramar

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Anna & Basse

Anna & Basse

6 april 2010 07:51

Men åh vad duktiga ni är!! GRATTIS GRATTIS!!! :) :)

http://yaxo.net

 
Melina

Melina

9 april 2010 13:20

Stort grattis till er!!!!!!!! Vilken underbar bild du har på bloggen!

http://www.facebook.com/melina.lind?ref=name#/home

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards