Camillas la la land

Alla inlägg under mars 2012

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela övre Norrland, men även ner till Sundsvall på nån utställning. Sen gäller det ju bara att få ihop tävlingskalendern med övriga livet och jobbet. Sen blir det ju lite olika prioriteringar, för vissa tävlingar och utställningar ligger på samma helger fast på helt olika håll i distriktet. Så jag ska försöka synka ihop till nåt bra så jag inte korsar fram och tillbaka och norr och söder. Är det någon som vill följas åt till några tävlingar den här säsongen? En liten tävlingsroadtrip? Jag har ingen aning om jag ställer för höga mål för mig och Niro, men jag tänker mig att vi ska ta LP2, och sen innan säsongen är över ska vi ha 1 st 1:apris i lydnadsklass 3. Hur det då ska gå, det är ju flera moment i 3:an som vi inte ens har börjat med. Hahaha. oj oj oj. Men vi ska även ha uppflytt ur Lägre klass spår, och få godkänt i Högre. Eftersom vi alltid kommer att få en 0:a på ljudgivning så får vi lägga ner en massa krut på de andra momenten. Att få Niro att skälla ihållande i 7-8 sekunder tror jag inte riktigt vi kommer få till. Någonsin.

Vad har jag för mål i Utställningsringen då? Hm, det där kan jag ju inte så bra egentligen, vad som är vad å vilken rosett som är vilken färg å vad den står för... Har aldrig riktigt greppat utställningsmeriterna. Men jag hoppas iallafall att han får nåt Excellent i Bruksklass, å kanske nån snygg rosett eller så. Hur som helst så kör vi utställningarna lite mer som en skoj grej. Tycker om att sitta å glo på snygga hundar :)

Förutom allt det där så ska jag göra grundutbildningen för att bli hundförare i Hemvärnet, å sen träna vidare med Patrullhunden Niro. KUUUUUL!!


Jå, men dåså. Då var det uppdaterat här.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards