Camillas la la land

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Camilla Boström - 13 juli 2011 14:57

Lydnad idag igen på klubben.


Hopp + Sitt + Hopp

Niro har bra målbild på ett långt uthopp, han vänder sig inte om förens jag ger sitt-kommando. Dock har vi problem med avsluten. Själva sättandet efter uthoppet är seeeegt, samma sak med ingången vid min sida är seeeeg. Så jag ska plocka ut de delarna och jobba med lite separat. Snabbt ner med rumpan och snabbare smidigare ingångar. Sen variera belöningen så att jag kanske har 2 olika saker på mig så att han ibland får boll, ibland spengummi eller nåt annat. Ibland kanske en köttbulle.


Fritt Följ

Fick dirrigering idag, och måste säga att det känns som om det faktiskt börjar släppa för oss. Han är mycket mer fokuserad, mycket längre. Han fortsätter att jobba även då det blir utebliven belöning då han gör nåt galet. Högre motivation helt enkelt. Måste säga att jag känner mig lite säkrare också, på att gå åt rätt håll och ha ett bra tempo i steget. Känns inte som att jag tvekar lite mycket i vändningar/svängar då jag blir kommenderad. Hejja oss! Dock måste jag tänka på belöningsplaceringen, Niro har fått en lite framskjuten position och tränger så jag får lite svårt att gå rakt och normalt. Men med rättplacerad belöning borde jag kunna reglera tillbaka det ganska fort. 


Jag och Niro fick även agera störning åt King. King tycker det är lite jobbigt med andra hundar runt omkring, så vi körde lite på avstånd så att han och Linda ändå kunde köra ostört. King skötte sig jättebra och med stöd av Linda kunde han koppla bort att jag och Niro också var på planen.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards