Camillas la la land

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Camilla Boström - 26 juli 2011 23:45

Idag åkte vi ut till klubben och körde ett lydnadspass med Linda & Lisa.


Framförgåendet verkade Niro helt ha glömt bort. Han såg ut som ett frågetecken då jag sa "Före"... Det var helt borta. ??????? Backade rejält och gjorde ett "träd" och då funkade det bättre.

Fria Följet börjar kännas riktigt stabilt. Han kan fortfarande tappa farten/fokus på längre raksträckor. Men om jag bara lyckas hålla min nervositet i shack borde det gå lysande. Linda lånade Niro för att känna efter hur det känns då en hund håller sig nära och nästan tränger lite. Jag försöker ju träna bort lite av Niros trängande då det är lite svårt att göra vänstersvängar då han tränger för mycket. Men Linda vill pröva hur det känns. Niro skötte sig väldigt bra, det är ÅR och DAR sen någon annan än jag gick fria följet med honom. Men han gick väldigt fint och från sidan ser det riktigt snyggt ut. Han har ju lite framskjuten position, men inte så farligt som jag har trott.


Hopp/sitt/hopp funkade lite sådär. Antingen hade jag världens tråkigaste leksaker eller så var han trött/varm, för det var inget tempo alls. Så jag vet inte vad jag ska tro. Får känna på hoppet igen imorgon eller någon annan dag och se om det var en tillfällig svacka eller något jag måste åtgärda.


Ikväll tog vi en cykeltur. Stannade till vid kärleksstigen så Niro fick bada lite. En riktigt mysig tur blev det.


              


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards