Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Lite för mycket spänning på en kväll...

Av Camilla Boström - 21 juli 2011 23:33

Började med att jag och Niro snubblade över en katt i höggräset här på baksidan av vårt hus. Eftersom den bokstavligt talat flög upp mindre än en meter framför oss så flög ju Niro naturligvis efter den. Han tog ett skutt och pinnade fast katten mellan frambenen och la sig ner på den. I ren panik/reflex så vrålade jag ju rakt ut. Då släppte han iväg katten igen som remmade iväg som ett vitt streck. Kollade Niro i munnen och såg varken blod eller pälstussar så förhoppningsvis bet han inte katten. Hittade inga revor eller märken i ansiktet heller så ingen skada gjord på honom heller.


Vi åkt sen till Bertnäs och lämnade igen ett kameraobjektiv jag lånat av Jenny. På vägen hem efter E4:an så får jag möte av en mörkgrön bil som vinglar över i mitt körfält!! Jag tutar och väjer undan till höger mot väggrenen. Vet inte om det var ett rattfyllo, nån som slumrat till eller om personen satt och pillade på en telefon eller så. OBEHAGLIGT NÅ HEMSKT iallafall. Hann aldrig se något registreringsnummer eller vad för bil det var. För mycket adrealin i kroppen antar jag.


Sen då jag kommer in till stan så bestämde jag mig  för att ta en promenad med Niro nere vid norra hamn/norrstrand och till djupviken. Där strosar vi runt i godan ro då jag hör en människa ropa hysteriskt på vad jag antog var en hund. Och jaaa, mycket riktigt. Två små lösa torpeder kommer springandes mot Niro. Jag hinner precis koppla upp honom, platsa honom bakom mig och gå hotfullt mot hundarna och mota bort dem från oss. Matten fortsätter att skrika och gorma på sina hundar och ingen av dem ens vrider på ett öra. Men jag var nog tillräckligt otrevlig/hotfull mot dem att de ändå valde att röra sig ifrån mig och möta upp sin matte. Ett jäkla schå hade hon med att få in dem nog nära för att kunna koppla upp dem.


Vi gick tillbaka till bilen och körde hemåt. Kom till rondellen på sundgatan utmed kanalen och där får jag MÖTE av en rullskridskoåkare i själva rondellen!! Idioten åkte alltså mitt i körbanan, i fel riktning och korsade precis framför min bil. Jag tvärnitade och skrek rakt ut. Niro stötte nog nosen i buren för han satt upp. Vilken jävla galning!!!


Sen åkte jag raka vägen hem och har nu stängt inne mig och Niro i lägenheten och ska inte gå ut nåt mer idag. Nog med spänning för en kväll. Hoppas på en bättre dag imorgon!


 
 
Erika

Erika

22 juli 2011 06:54

Men shit vilken dag! Jag förstår att ni låste in er när ni kommit hem.... :/

http://erikasharmoni.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa & Co.

22 juli 2011 14:59

Oj oj oj! Ingen bra dag... Duktig att Niro släppte katten! Syrran hade inte gjort det. Vilka idioter det finns i trafiken!!
Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards