Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Lydnadsträning - Måndag

Av Camilla Boström - 19 juli 2011 00:22

Tränade på klubben idag.


Läggande under gång... Hmm, nu har vi snart prövat alla metoder vi kan komma på för att få ner Niros ända snabbt. Den är segare än sirap ner i backen. Men jag vete fasen alltså... När vi tar ut honom från fotposition så går det lite fortare ner, men då använder han helt fel metod vilket gör att han liksom kryper ner/fram. Det gör ju att det dels blir väldigt fult, men också att han tjuvar typ en halvmeter. Inte bra.

I fotposition använder han rätt metod (fällkniven) där han lägger ner armbågar och rumpa samtidigt och rumpan fäller han bakåt. Snyggt och han tvärnitar. Dock går det låååååååångsamt innan han är helt nere. Slowmotion typ. Så just nu känns det som pest eller kolera.


Niro går ju ner sig i tempo ganska fort, hans fokus räcker i ca 10 minuter och sen har han tappat den där "udden". Så idag prövade vi på att vi körde på tills jag kände att han började tappa fart i träningen och då platsade jag honom tillsammans med Jenny som fick aggera stolpe med honom. Sen lånade jag en annan hund som jag lekte/kampade/gosade med. Han blev "svartsjuk" och fokuserad på mig. ALLRA MEST frustrerad blev han då jag bara kelade med den andra hunden, inte då jag kampade.

När jag sen tog upp Niro igen för att träna lite så var han väldigt "klängig" på mig. Vi ska testa det nån mer gång och se om man kan få upp lusten för att vara med mig en längre stund än han har nu.


Körde även vänster-halter/vänster marsh. Seg även där, i själva svängen. Fotgående i övrigt känns fortfarande väldigt bra, fokuserat och motiverat.Men det är alltså själva vänsterrörelsen vi inte har något swung i.


Avslutade med framförgåendet. Första sträckan går han vääääldigt fint ut, bra riktning utan att vända upp, streta eller tveka. Däremot andra stäckan ville han inte alls lämna min sida... Hmm, det måste jag lösa!


Imorgon ska vi träna bevakning i skogen. Kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards