Camillas la la land

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Camilla Boström - 30 april 2010 14:23


Förra helgen så tävlade vi för andra gången och fick ett till 1:apris. Vi hamnade på en 17:e plats med våra 160 poäng. Precis på gränsen för 1:apriset.


Förra gången var Niro väldigt ofokuserad på linförigheten så jag tänkte lite annorlunda på uppvärmningen den här gången. Vi busade och kampade och jag försökte få upp honom i tempo precis innan vi gick in. Men det funkade inte alls. Han var om möjligt ännu mer ofokuserad än förra gången. Förra gången fick vi en 6:a och den här gången fick vi en 5:a!! Det var så dåligt och jag höll på att dö där mitt på plan. Niro gjorde allt annat än att gå linförighet med mig. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att få med honom i början av programmet. Jag har prövat koncentration och godis första gången, och nu förra helgen så kampade vi och röjde loss precis innan. Två helt olika sätt att värma upp, och inget funkade.


När jag kopplade lös honom och gömde kopplet så samlade han ihop sig lite och precis i momenten så sköter han sig bra och koncentrerar sig på uppgiften. Men mellan momenten tappar han fokus och jag får jättesvårt att få tillbaka honom, han lyssnar inte på mina kommandon och det tar TID innan vi är redo för nästa moment. Jag upptäcker mer och mer hur lättstörd han är. Dåligt fokus och blir lätt distraherad. Såklart är det ju mitt eget fel, jag är för tråkig och klarar inte av att hålla hans motivation uppe.


TRÄNA TRÄNA TRÄNA med mer störning och roligare belöningar.


Här är iallafall våra poäng!


Platsliggande: 9 (dubbelkommando på läggande)

Tandvisning: 10

Linförighet: 5 (nosar, släpar, ofokuserad, drar i koppel mm mm)

Läggande: 7 (långsamt läggande)

Inkallande: 9 (avslut)

Ställande: 8 (ingen kommentar om poängavdrag, vet inte vad han gjorde fel)

Apportering: 10

Hopp över hinder: 10

Helhet: 8 (ofokus)



  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards