Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

En helg i hundens tecken!

Av Camilla Boström - 31 oktober 2010 20:52

Eller nåt sånt. Iallafall planerande för brukshundklubbarnas fortsatta utveckling i Övre Norrlands Distrikt. Jag var där som representant för Tävlingssektorn på Piteå BK och fick då träffa övriga klubbars TS-folk. Många intressanta diskussioner om hur klubbarna ska få folk att stanna kvar i klubbarna och engagera sig och känna sig välkommen. Vi har ju alla problem med att få funktionärer/figuranter att hjälpa till på tävlingar, MH/MT, i köket, sek osv osv. De signalerna fick vi från alla klubbar i stort sett. Sen finns det de som alltid hjälper till, ofta på flera olika poster och i olika grupper. Men risken är att de blir utbrända och lägger av helt. Det vill vi ju såklart undvika!


Vi gick igenom hela ÖNDs planerade tävlingsprogram, där vi försökte undvika tävlingskrockar mellan närliggande klubbar. Det gick relativt smidigt och alla fick "ge och ta" litegrann.


Vi höll till på Medlefors Folkhögskola där vi även övernattade och åt frukost, lunch och middag. Å det måste jag säga, så OTROLIGT god mat dom hade! FRÄSCHT salladsbord (inte överflödigt, men gott nog), välbalanserad meny och bara väldigt, väldigt gott. Lördagkväll så bjöds det på middag och efterföljande efterrätt, billig dryck (för mig blev det en troccadero för 10:-) och trevliga samtal. Hundungdomarna bjöd på frågesport och lekar. Kan ju berätta att jag var lagledare i det vinnande laget i en av lekarna!


Sen spred alla ut sig för fortsatt fest, några hamnade i relaxen/poolområdet där jag gjorde en snabbvisit. Men det var så varmt och fuktigt så vi orkade inte stanna kvar där. I ett av sällskaprummen satt vi istället, en grupp kvinnor och snackade hund! Var tillbaka på rummet vid halv tolv och sov faktiskt relativt bra.


Söndagen var det redovisning av de olika gruppernas diskussioner och sen en föreläsning av Jan Gyllensten resten av dagen. Jan G var väldigt intressant att lyssna på, och får ni möjlighet så gå på en föreläsning eller kurs för honom!! Jag skulle vilja gå en praktisk kurs för honom någongång!


Nu lite soffhäng med M & N sen en tidig natt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards