Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Niro 2 år & Rapport!

Av Camilla Boström - 24 april 2010 20:46

Nu har min "lilla" hund fyllt 2 år. Otroligt. Fast roligt!  På sin födelsedag fick han en egen hamburgare med strips och allt. Gott gott. Inte det minsta lilla nyttigt, men det struntade vi i för dagen.


Niro fick själv välja present av sin mormor & morfar. 5 av varje lades fram och han fick ett "varsågod". Han valde dock INTE det som jag tyckte att han skulle välja. Det är tydligt att vi har olika prioriteringar jag och min hund...


  


Dagen idag har ägnats åt Rapport. En nybörjar kurs i två dagar där vi får pröva på grunderna i denna gren. En mycket trevlig dag med duktiga instruktörer och trevliga människor. Alla hundar som är med är mycket trevliga och har inga konstigheter för sig, och samma sak kan man ju faktiskt säga om alla förare också :)

Niros Favorit-Emma aggerar hjälpförare till oss och det har gått jättebra! Niro är ju ganska så störtkär i Emma, så att springa efter henne är ju ingen större svårighet. Dock överraskade han idag med att springa bättre tillbaka till mig än vad han gjort tidigare. Det brukar vara mer intressant att stanna hos mottagaren, men idag gick det riktigt fort tillbaka. Duktig hund!


Imorgon blir det start nr 2 för mig och Niro i lydnadsklass 1. Spännande! Jag känner mig inte riktigt lika taggad den här gången som förra och är därför mer orolig för att det ska gå åt pipsvängen. Det gick ju så jäkla bra förra gången/debuten att det känns lite som att nu kan det bara bli värre... Men jag ska försöka peppa mig själv (& Niro) ikväll och imorgon. Efter tävlingen så ska vi åka och fortsätta på rapportkursen.


Önska oss lycka till!!!


 
 
Ingen bild

Moster

24 april 2010 22:43

Klart det går bra för er. Vi kommer och hejar på er. Lycka till!

 
Malin ~ Lillpiga

Malin ~ Lillpiga

25 april 2010 20:25

Hehe...vilken djäkla rolig bild! :)

http://lillpiga.blogspot.com

 
Ingen bild

mamma

27 april 2010 20:31

Den lille godingen tänker på mormor o morfars ekonomi!
kram mamma

 
Emma och hundarna

Emma och hundarna

28 april 2010 08:33

Underliga prioriteringar de gör våra vänner!!!!

ÅÅÅÅÅ vad spännande det lät med rapport det skulle jag också vilja prova. Jag får nog hålla span efter någon rapportkurs. Hoppas att det gick bra på tävlingen!!
kram

http://connyochdoris.bloggagratis.e

 
Anna & Basse

Anna & Basse

28 april 2010 11:22

GRATTIS på 2-årsdagen! Herregud vad tiden går fort, lilla Niro var ju en liten valp alldeles nyss ju :P Lycka till på tävlingen, fast den nog redan varit, hoppas det gick kalas bra för er :) Hoppas vi ses snart också :)

http://yaxo.net

 
Åsa & CO

Åsa & CO

29 april 2010 20:34

Den där bilden är helt underbar!!!!!!!!

Kram från tjocka släkten!!

http://www.devarox.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards