Camillas la la land

Alla inlägg under februari 2010

Av Camilla Boström - 16 februari 2010 20:45

Kan små hundpojkar bli skendräktiga?

 

 

  

 

 

 

Eller är det så att han bara har ett stort "ha-begär" på sina små IKEA-gossedjur?

 

 

 

Av Camilla Boström - 15 februari 2010 16:36




Jag länkar till Conny & Doris blogg, dom har ett inlägg där

 

man ser 4 av D-syskonen i likande poser. Vackra, små och

 

underbara!

 

 

Av Camilla Boström - 13 februari 2010 21:20


Dagen började tidigt, körde till Jokkmokk för att ställa ut Niro. Resan gick bra, vi kom dit strax efter kl 9 och bedömningen gick väldigt fort. Jag hann rasta Niro, äta frukost och dricka kaffe med Margot, pröva springa lite med Niro. Sen var det vår tur. Vi var ensamna i gruppen vilket jag tycker är lite tråkigt. Man blir som mer "sporrad" och det är mer spännande om man är flera. Men Niro skötte sig exemplariskt i ringen. Här är kritiken:


Kraftfullt huvud, välburna öron. Något runda ögon, Utmärkt nosparti & underkäke. Bra hals. Bra vinklingsförhållande i fronten. Något lång i länden. Bra benstomme. Kunde ha något mera knävinkel. Rör sig bra fram, behöver få mera kraft bak. Vackra tantecken. Välvisad.

Domare: Yvonne Brink


1:a kvalitet. HP (Hederspris)



    


Yvonne var väldigt trevlig och förklarade sin kritik väldigt bra. Hon sa att hans huvud är väldigt vackert och att han har ett härligt uttryck. Dock tyckte hon att han var för dåligt musklad och då han var så tunn i kroppen så blev huvudet opropotionerlig med resten av kroppen. Han behöver bredda sig och få mer muskler, speciellt i bakvagnen. Men hon sa att hanar speciellt tar lång tid på sig att växa klart och bad mig ha tålamod för att när han väl vuxigt klart och fått mer muskelmassa så kan han gå hur långt som helst. Det var väldigt roligt att höra :) Så i dagsläget sa hon att hon inte kan ge honom något mer än HP, men hon önskade oss all lycka till i framtiden.


Jag är iallafall väldigt nöjd. Han skötte sig så bra i ridhuset också fastän han blev både utskälld, morrad åt, och nära påflugen av några hundar. Dessutom var det två småflickor som gick omkring och sålde godis och kaffe, och självklart försökte han charma in sig hos dem bäst han kunde.


Hemresan gick också bra, bara några enstaka renar på vägen och bra före.


Av Camilla Boström - 8 februari 2010 22:02

                       

Lördag jobbade jag hela dagen och en bit in på natten. Började kl 09.00 och var inte hemma förens söndagmorgon kl 04.00 Alltså en LÅNG dag på jobbet kan man säga. Men ändå, med ett sånt roligt jobb som jag har så gör det inte så mycket. Det är få förunnat att ha ett riktigt roligt jobb. På en och samma dag så såg jag live-sänd Opera från The Met i New York på vad jag skulle tro är iallfall Norrbottens största Biofilmduk, jag såg en spelning med listaktuella "Hästpojken", byggde scen, sålde biljetter, knäsurfade på en podievagn genom korridorerna, skrattat tills jag gråtit, städat upp en loge efter att den blivit trashad av ovan nämda artister, blivit bjuden på tapasbuffé och ätit nämda mat i en konsthall, lekt med plasthästar, burit en projektor på ca 100 kg från konserthuset till bio3an, mm mm mm mm mm. Jag kan iallafall inte klaga på att mitt jobb är enformigt.


På söndag efter jag sovit några timmar så gick jag och Ingela ut på en promenad nere vid kärleksstigen i munksund. Vi kom på den brilljanta idén att gå ut på isen. Där kvasade vi båda två i flödvattnet och höll inte på att ta oss tillbaka till stranden. Men tillsist, med blöta fötter och byxben så tog vi oss tillbaka.



                








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards