Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

En spark!

Av Camilla Boström - 21 februari 2010 21:49



Nu äntligen har jag fått tag i en spark. Nu ska det bli lite mer konditionsträning för Niro och mig. För Niro kommer det nog gå bra, förmodligen inte lika bra för mig. Efter ca 500 m med sparken i lagom travtempo för Niro så fick jag blodsmak i munnen... NAJS! Är man otränad eller? Så vi kommer nog få ta det lite lugnt ett tag, sakta sakta vänja oss vid det ökade tempot. Inte så mycket för Niros skull som för min egen!   



Helgen har spenderats i goda vänners lag. Ätit gott å sett film. Det har varit väldigt kallt så mycket utomhusaktivitet har det inte blivit.


Det var meningen att Piteå BK skulle ha sin första utomhus lydnadstävling för året idag, men då både SMHI och YR.no skvallrade om grader mellan -25c ända ner till -30c under natten/förmiddagen idag så bestämde vi i Tävlingssektorn och sekretariatet att ställa in hela tävlingen. Att lägga en platsliggning i den kylan, utsätta funktionärer, tävlande och domare för det var inget vi ville göra. Så hela lördagen spenderades i telefon och framför datorn för att försöka få tag i så många inblandade (domare, köket, stuguthyrningen mm mm) som möjligt för att sprida budskapet.

I morse träffades jag, Eva-Britt och Torbjörn på klubben för att ta emot folk som eventuellt inte fått informationen. Som tur var så var det bara 6 tävlande som inte hunnit få infon + tre publik. Det brukar vanligtvis vara ganska mycket folk på våra tävlingar så jag tycker att vi lyckades väldigt bra med att informera så många som möjligt på så kort tid. Tack alla som hjälpte till att sprida ordet! Det uppskattas jättemycket.


Alla tävlingsekipage har fått erbjudandet om att skjuta fram sin anmälan till mars-tävlingen istället. Majoriteten har accepterat det och det känns ju bra!


Man kan säga att den nya tävlingssektorn fick en svår början men jag tyckte att vi skötte det bra! Torbjörn, Jenny och jag kompletterar varandra ganska bra och även om det blev någon miss den här gången så kan vi bara bli bättre och bättre med tiden.



 
 
Ingen bild

Camilla & Conrad

23 februari 2010 13:09

Visst är det jobbigt med spark?? Har inte vågat säga det tidigare men jag blir också helt utpumpad ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards