Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Utställning i Jokkmokk

Av Camilla Boström - 13 februari 2010 21:20


Dagen började tidigt, körde till Jokkmokk för att ställa ut Niro. Resan gick bra, vi kom dit strax efter kl 9 och bedömningen gick väldigt fort. Jag hann rasta Niro, äta frukost och dricka kaffe med Margot, pröva springa lite med Niro. Sen var det vår tur. Vi var ensamna i gruppen vilket jag tycker är lite tråkigt. Man blir som mer "sporrad" och det är mer spännande om man är flera. Men Niro skötte sig exemplariskt i ringen. Här är kritiken:


Kraftfullt huvud, välburna öron. Något runda ögon, Utmärkt nosparti & underkäke. Bra hals. Bra vinklingsförhållande i fronten. Något lång i länden. Bra benstomme. Kunde ha något mera knävinkel. Rör sig bra fram, behöver få mera kraft bak. Vackra tantecken. Välvisad.

Domare: Yvonne Brink


1:a kvalitet. HP (Hederspris)



    


Yvonne var väldigt trevlig och förklarade sin kritik väldigt bra. Hon sa att hans huvud är väldigt vackert och att han har ett härligt uttryck. Dock tyckte hon att han var för dåligt musklad och då han var så tunn i kroppen så blev huvudet opropotionerlig med resten av kroppen. Han behöver bredda sig och få mer muskler, speciellt i bakvagnen. Men hon sa att hanar speciellt tar lång tid på sig att växa klart och bad mig ha tålamod för att när han väl vuxigt klart och fått mer muskelmassa så kan han gå hur långt som helst. Det var väldigt roligt att höra :) Så i dagsläget sa hon att hon inte kan ge honom något mer än HP, men hon önskade oss all lycka till i framtiden.


Jag är iallafall väldigt nöjd. Han skötte sig så bra i ridhuset också fastän han blev både utskälld, morrad åt, och nära påflugen av några hundar. Dessutom var det två småflickor som gick omkring och sålde godis och kaffe, och självklart försökte han charma in sig hos dem bäst han kunde.


Hemresan gick också bra, bara några enstaka renar på vägen och bra före.


 
 
Jessica å Duke

Jessica å Duke

14 februari 2010 00:18

Härligt att höra! Grattis igen :)
Kul att han skötte sig i allt stoj och ståhej, som utställningar brukar vara... Bara det är värt mer än var man hamnar utställningsmässigt kan jag tycka. Även om man väldigt gärna vill få med sig rosetter hem... :) Men hellre en ful, trevlig och fungerande hund än en skitsnygg och otrevlig jycke :-D

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mormor Åsa

14 februari 2010 08:09

Heja heja och GRATTIS till bra resultat!! Och välvisad är alltid lika roligt att få på kritiken:-)) Han är underbart vacker... Jättekram från oss!

 
Anna & Basse

Anna & Basse

14 februari 2010 09:34

GRATTIS! till fin-fina resultat!! :)

http://yaxo.net

 
Emma, Christian  och hundarna

Emma, Christian och hundarna

14 februari 2010 18:34

Ett jätte GRATTIS till fin fin kritik!!
Conny växte ur sitt tjänstetecken vid en ålder av 3 1/2 så visst tar det tid för herrarna att växa.
Kram på er

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

14 februari 2010 20:22

Grattis till fina resultat!
..... och vilka fina kort - så himla duktig du är!

http://Piteå

 
Ingen bild

Camilla & Conrad

15 februari 2010 20:06

Jag håller med Emma, det tar tid för killarna att bredda sig. Grattis till så bra kritik och det roligaste måste nästan vara att han betedde sig så fint ... han är så duktig din lille tjocknos

 
Ingen bild

Mamma

16 februari 2010 19:47

jaaa, han är så stilig med sina prislappar ( förlåt ! rosetter heter det visst)
Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards