Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Coccos-hund!

Av Camilla Boström - 27 januari 2010 19:00


Igårkväll åkte Niro på det försenade julbadet! Nere i tvättstugan i källaren hos mor & far ställde vi iordning "tortyrkammaren". Vi tog ett lågt, gammalt men stadigt bord och med hjälp av spännband så spände vi fast en dörrmatta på det så det inte skulle bli halkigt. Upp med hunden och sen började badet. Det gick massor mycket bättre då Niro kom upp en bit så jag och mamma inte behövde bryta ryggen av oss. Mamma höll i och matade med godis och jag duschade och shampoonerade. Då vi likaså höll på så körde vi två varv med schampoo.

Pappa hade även monterat fast ett duschmunstycke på slangen, så även det gjorde hela saken mycket bättre.

Efter badet så blev det tortyr del 2. Jag hade lånat "Pudel-blåsarn" som fluffar upp mellanpudeln Cuda lika stor som en storpudel... Den blåser hååårt och högt, och Niro har lärt sig att då den åker fram hemma hos Cuda då går han ut i hallen och väntar tills den stängs av. Men vi körde samma procedur som vid duschen, mamma höll i och matade med godis och jag ansvarade för blåsandet. Det gick SUPERBRA och han höll sig lugn och stilla. Jå, visst tyckte han det var obehagligt då jag råkade blåsa upp mot huvudet och öronen, men annars gick det väldigt bra! Han skötte sig över all förväntan.

Är det så att jag har för låga förväntningar på vad jag tror att han klarar av? Kanske måste jag börja ge honom mer "cred" än vad jag gör! Han är ju faktiskt inte en liten räddhågen liten puppy längre. Även om han fortfarande inte är den tuffaste av gangstrar.


Nu luktar iallafall Niro coccos och är sååå mjuk så mjuk. Dock löser han hår, dom gör ju alltid det efter bad.



 
 
Ingen bild

mamma

27 januari 2010 20:20

Ja,duktig är han allt, det lilla livet! det stämmer det med håret, för halva hunden ligger kvar på golvet nu när ni åkt hem.
Kram mamma

 
Dukes matte

Dukes matte

27 januari 2010 20:44

Hej!
Tack för kommentaren i bloggen! Kändes skönt att höra att någon förstår och dessutom håller med :) Inte alltid helt lätt att använda halti i dessa dagar, även om jag vet att jag inte har det som en heltidslösning. Och det är som du skriver; jag har det för att fokusera på allt annat och mig själv. Jag har kommit till det stadiet nu att om jag inte har honom i halti så känner jag noll kontroll och då går jag och är supernervös och slänger blickar runt mig hela tiden för att hålla utkik efter precis ALLT, och det snappar ju Duke upp och blir lika knäpp som matte...
Det går sakta men jag tror iallafall att vi kommer framåt och jag kommer köra med haltin tills allt känns helt 100, för annars kan vad som helst hända.

Inte alltid helt lätt men det är bara att kämpa på :)
Kram på er och pussa på Niro!!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

C2

27 januari 2010 20:44

Vad bra att kunna blåsa honom torr nu när det är vinter, gnugga med handduk blir aldrig lika bra. Jag tror att man ofta har låga förväntningar på sin hund, de klarar mer än man tror. Och även om han inte är tuff så är han trygg och det gör att klarar mycket :-)

 
Ingen bild

Fru Björk

27 januari 2010 21:50

Jag brukar tänka - är detta farligt på riktigt? Om svaret är nej, så utsätter jag Cuda för det. När jag blåser henne tappar hon nästan balansen, för det blååser ju så in i hxxvete! Nils står ju iaf stadigt med sina 40 kg i motsatts till Cudans 8 kg ;)Nils blev en konstig storpudel, men gulli å lukka dott ;) KRam

 
ÅSa och tjocka släkten

ÅSa och tjocka släkten

28 januari 2010 16:26

Härligt med nybadad hund!! Låter som stort projekt!!

http://Www.devarox.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards