Camillas la la land

Alla inlägg under september 2009

Av Camilla Boström - 27 september 2009 16:14


Idag hade min och Ankies Appellgrupp spår på schemat. Alla fick lägga ut var sitt spår som vi sen följde med och gå. Det var VÄLDIGT stark vind idag, närmast storm. Så det var ganska svårt för hundarna att hitta spårbörjan. Sen när dom kom djupare in i skogen gick det bättre och bättre.


Medans kursarna gick ut sin spår passade jag på och lägga ett åt Niro också. Jag har fått tips på att försöka göra spåren lite mer intressanta för honom, så att han inte bara fokuserar på apporterna som han gör nu. Alltså han vindar ju in dem och genar för att komma till dom. Så idag gjorde jag lite olika saker, jag kröp en sträcka på alla fyra, jag la mig ner och rullade några meter, jag gick baklänges, jag gjorde en ormgrop, och flera vinklar och några pinnar. När jag kom tillbaka till vägen och skulle kolla klockan så jag kunde hålla koll på liggtiden inser jag att mobilen inte längre ligger i min ficka. Utan den ligger ute i riset och mossan någonstanns. Förmodlingen där jag rullade omkring... Lyckat!


Jaja, när alla kursare hade fått gå sina spår och vi avslutade kursen så gick jag mitt spår. Då hade det legat lite drygt 2 timmar tror jag. Vi började på ett gammalt kalhygge och han hade riktigt bra fart och hittade spåret på en gång. Han hade låg nos och gick riktigt fint faktiskt. Han plockade första apporten utan problem, där låg vinden i rumpan på honom. Andra apporten som låg i sidvind var han tvungen leta lite exta efter, men han hittade den ändå väldigt fint. Tredje apporten missade både han och jag. Sen!!! Då kom vi till "extraapporten", min mobil. Han stannade och nosade på den och ställde sig sen bara brevid och väntade ifatt mig. Han plockade den inte, och det är jag grymt glad för, för annars hade den nog blivit vattenskadad av allt slem :) Duktig hund. Sen susade vi vidare till "ormgropen" som han bara traskade rakt igenom. Där jag hade gått baklänges blev han lite förvirrad, men han fixade det. Sen slutet hade jag gömt i en rishög så han fick kämpa lite för att få fram. DUKTIG HUND! Vinklarna fixade han mycket bättre den här gången. Jag skulle gissa på att spåret kanske blev 600 meter kanske.



Av Camilla Boström - 25 september 2009 07:57

När ska jag hinna göra allt jag måste göra? Tiden bara rinner iväg, men jag hinner inte med å göra nåt! Eller jooo, nåt gör jag ju alltid, men det är alltid något annat som jag måste prioritera bort.

JOBBIGT!

Helgens varje timme är planerad, så där hinner jag inte heller. Det är ju iofs ganska roliga saker jag ska göra i helgen. Men inte riktigt det jag hade BEHÖVT göra.


Ni som inte fattar, så är det mitt ständiga dåliga samvete med bildredigering som ligger och gnager. Känner att jag blir lite irri! Har knappt hunnit kolla på bilderna från MH/MT-helgen i stockholm. Sen har jag massor andra roliga bilder jag vill ta tag i, men...


Nu drar jag iväg på jobbet!



Av Camilla Boström - 24 september 2009 22:18


Hahaha, jag hade HELT glömt bort den här filmen! OTROLIGT underhållande, speciellt då man själv bor i den omtalade staden och känner till bakgrunden till hur den kom till osv. Jag såg även en av mina trogna läsare som var med på ett litet hörn i filmen.


Underhållande!









http://www.youtube.com/watch?v=aR-sAA9k05c



Av Camilla Boström - 23 september 2009 21:21


Det var tyvärr ingen av dom som har nyckel till skåpet med pistolerna och tränade idag, så det blev inget skott på klubben.


När vi kom på plats så var Niro TAGGAD! Men även väldigt splittrad och okoncentrerad. Men jag hade bestämt mig för att börja träna redan uppe på parkeringen, så att när man äntrar plan så har man redan påbörjat. För på tävling måste man ju börja redan där uppe, man har ju ingen möjlighet att värma upp på plan innan. Annars när vi tränar så kan han aldrig koncentrera sig direkt, utan måste värma upp innan. Men idag då vi började samla ihop oss redan där uppe vid bilen så kunde vi gå i position rakt ut på plan och påbörja linförigheten DIREKT. Körde lite svängar å halter å grejjer, sen lekte vi och slappnade av.

Sen var jag dum och la platsliggning direkt efter. Dumt. Han låg hela tiden, men var alldeles för uppjagad för att kunna slappna av. Jaja, han låg iallafall, och jag har lärt mig något till nästa gång.


Annars vet jag inte... Han var okoncentrerad och splittrad. Intresserad av hundarna runt om. Bitvis kunde han samla ihop sig och det gick riktigt bra. Men HUR höjer jag koncentrationen? Hur gör jag mig själv roligare?


ÅÅÅ vad jag vill gå någon kurs!! Senast var ju på lägret i Maj, och jag behöver hjälp för att komma vidare. Känner att jag kört fast. Men då var det dedär med pengar! Fy vad jag längtar till lönen, nu kommer ju iofs de 4-5 första lönerna HELT gå åt till skulder, avbetalningen på datorn och andra ganska viktiga saker jag bara skjutit på framtiden. Så jag kommer ju inte ha något över iallafall. Men sen kanske livet (ekonomin) ordnar upp sig.


Nu blir det att försöka komma i säng tidigt!

Nattinatt

Av Camilla Boström - 23 september 2009 18:09

 

Nu ska jag och Niro iväg till klubben för att träna lite... Förhoppningsvis så kör dom med pang-pang idag också. Var dit förra veckan på träningskvällen å då sköt dom precis då vi kom. Mellan de första 2 skotten hann jag precis ta ut Niro ur bilen och placera oss uppe på kullen för att bara vara med lite på avstånd och i passivitet. Han låg lugnt och fint stilla vid min sida resten av skotten. Första kontrollerade han varitfrån det kom, men sen märkte jag ingen reaktion alls. Han var mer fokuserad på vart Ingela & Cuda var som stod en bit bort från oss.


Så idag hoppas jag att vi ska hinna dit i tid så vi kan vara nere på någon av gräsplanerna då de skjuter, men ändå köra på i samma stil, i passivitet till att börja med. Mitt plötsliga intresse för skott är pga att Niro fick en 2:a på skotten på MH:t. Första skottet i leken släppte han trasan, men fortsatte leka igen på en gång. Sen båda skotten i passitivet så kontrollerade han vart skotten kom ifrån, vred på huvudet mot skytten men flyttade inga tassar. Beskrivaren tyckte att han verkade skott-ovan, men inte rädd eller stressad av skotten. Så han tyckte att jag skulle utsätta honom lite mer för skott så han blir van och han trodde inte att det kommer bli något problem i framtiden. Det tror jag inte heller, han känns fullständigt lugn då det smäller, han blir bara väldigt överraskad av det första skottet. Sen tänkte jag försöka få till lite mer "snärtighet" i Fria följet. Jag tycker att jag gasar upp honom så mycket jag kan med lek och kamp, men det saknas ändå lite fart/gasning. Han tappar snabbt fokus på vad vi sysslar med. Hmm...

Av Camilla Boström - 20 september 2009 22:28


Började dagen med att åka till Anna & Erik och fota dem tillsammans med sin lilla dotter. Vi fick nog till några riktigt bra bilder ändå, fast jag håller stenhårt fast vid att barn är URsvåra att fota. Nu var lilla Klara mestadels nöjd med tillvaron då vi fotade, så det gick ju ändå ganska bra!


Här är några bilder från det


 



 



  




Sen träffade jag Ingela & Cuda på Norrstrand för att pröva på ängsspår. Gick gode bra ändå måste jag säga. Niro var lite förvirrad i början, men han gick lågt med nosen iallafall!

Jag fotade vovvarna lite grann också.




 



 



   



     



Av Camilla Boström - 18 september 2009 18:35



Jag tycker att ni ska gå in hos Jenny och tävla

 

 om schampoo och balsam!

 

Det har jag gjort!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards