Camillas la la land

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Camilla Boström - 3 juni 2009 22:45

Det sammanfattar väl min dag idag. I morse kl 07.30 kom Ingela och släppte av Cuda hos mig. Jag hade suttit uppe halva natten och var inte alls så pigg på att stiga upp och grejja på så jag tog med mig båda hundarna till sovrummet och vi sov vidare ungefär 1½ timme.


Sen har vi pysslat på här hemma, jag har sopat gräsmattan vid min uteplats bland annat. Gräsklipparen som HSB har är ju helt jävla värdelös på att samla upp gräset efter klippning. Har man då hund som går in och ut så följer ju allt det där med in... Tyvärr äger jag ingen kratta, så det fick bli till att sopa bort gräset närmast altan så min lilla kompost-inhägnad åtminstone var fritt från klippresterna. Kan ju inte ha sett klok ut där jag stod och sopade gräsmattan!! Men det bjuder jag på.


På eftermiddagen bakade jag två pajer, en rabarber & en jordgubbs och tog med dem till IBe. När hon fyllde år fick hon i present att ett riksdagsledamot skulle komma hem till henne och snacka politik. Fördjävlig present kan kanske endel tycka, men faktum var att det var väldigt intressant!! Typ som ett tupperware-party fast med en politiker istället. Vi pratade om allt möjligt, men mest om varför det är så viktigt att rösta!! För använder man inte sin rösträtt, då mister man även sin klagorätt! Så försök att bilda dig en uppfattning om vad de olika partierna faktiskt har för ideologier och vilka frågor dom driver. Jag ska iallafall rösta, och är gode så säker på vilket parti och vilken kandidat som får mitt kryss.


Jag tycker att DU också ska gå och göra din röst hörd!! Du kan inte gå och säga att valet inte berör dig, att det inte spelar någon roll för det gör det faktiskt. Det spelar STOR roll vad du tycker och tänker och vilka du vill ska föra DIN talan i olika frågor.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards