Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Energi & dra däck

Av Camilla Boström - 8 december 2009 09:54


Senaste veckan har jag fått en boost av energi! Gladare och piggare än jag varit på länge, full av energi och har inte ens det minsta lust av att ligga hemma i soffan och se mina favoritserier! Jag har till och med riktigt fint hemma, städat och sängen är bäddad (nästan varje dag iallafall) och inget berg av disk i köket. Ni som känner mig och vet hur det vanligtvis kan se ut hemma hos mig skulle bli förvånade och knappt känna igen er hemma hos mig.


I helgen var jag hem hos pappa och stal ett extradäck till husvagnen som jag och Niro sen dess har turas om att dra runt gatorna hemma i munksund. Om vi ser kloka ut? NÄÄÄ inte det minsta, men det skiter jag i. Roligt är det. Eller, njaa Niro tyckte nog inte det var så himla kul första gången. Ni som känner honom vet ju att han inte är den allra tuffaste killen i stan, utan lite försiktig och kanske lite mesig. Han blev först lite förskräckt då nånting följde efter honom, och ju fortare han gick och hoppade omkring desto mer "attacker" gjorde ju däcket efter honom. Så efter lite uppstyrsel på situationen och lite stöttning av matte så gick han på riktigt bra. Tungt såg han ut att tycka att det var. Så vi gick bara från pappas garage hem till oss. Igår var vi ute igen, då drog vi däcket till storebror som bor på Mossen, lämnade däcket och selen där och gick vidare över pitholm där Ingela & Cuda mötte oss och vi följde med dom hem. Vilade där en stund och surrade på i vanlig ordning. Sen gick vi hemåt, förbi storebror och hämtade däcket och selen och drog det hem. I uppförsbackarna fick jag lov att hjälpa Niro lite, annars drog han riktigt bra utan att verka tycka det var för tungt. Sista biten fick han gå lös och jag drog däcket så han fick varva ner lite.


Ska bli spännande att se om han snart börjar förändras lite i kroppen. Han är ju drygt 19 månader nu, så han även om han är slank så borde han ju kunna bygga på lite mer muskler nu. Varje dag då jag tittar på honom blir jag så himla lycklig och varm i hjärtat. Han har inte (ta i trä) haltat nåt sen i slutet av Maj. Ibland kan jag få rysningar då jag tänker på hur ont han hade, och hur dåligt jag mådde av att se han ha ont. Men nu är han som vilken unghund som helst, glad, vild, gullig, villig att lära och bara lycklig varje dag. Det värmer ett mattehjärta!


 
 
Ingen bild

Cuda

10 december 2009 14:00

Ett förslag; vi fixar en pulka så kan Niro dra Cuda i pulkan?! Det blir förmodligen lika tröttsamt för Cuda att vara stilla i pulkan som det är för Niro att dra ;)

 
Camilla & DeNiro

Camilla & DeNiro

10 december 2009 21:54

Hahaha, jaaa så kanske vi måste göra!

http://www.camillan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards