Camillas la la land

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Camilla Boström - 3 december 2009 22:32


Jag förstår inte vart den här veckan har tagit vägen?! Imorgon är det fredag igen, det var ju nyss det. Efter jobbet åkte jag förbi Ingelas mamma och hämtade Cuda. Efter middagen så gick vi ut på en promenad så att Cuda skulle få springa av sig lite tillsammans med Niro. Men se det ville hon inte alls det. Hon höll sig runt mig hela tiden även om hon gick lös hela tiden. Enda gången hon var mer än 3 meter ifrån mig var då hon bajsa. Niro gjorde sitt bästa för att få igång henne, utan framgång.


Ikväll var det dags för första ridhusträningen. Vi är 8 st i gänget, men vi var bara 3 st där... Trist! Fast vi som var där hade ju gott om plats och kunde köra på väldigt fritt hela timmen. Det enda negativa med ridhuset är ju underlaget och att man luktar stall när man åker därifrån. Som tur är så är det ju snö ute nu, så jag lät Niro leka i en snöhög och gnuggade honom med snö innan han åkte in i bilen till värmen.


Träningen gick bra! Jag har nog inte gjort några ordentliga övningar sen i september, så några saker har vi säkert glömt bort medans andra har fått sjunka in och sitter riktigt fint!


Platsliggning: Ligger stadigt, fast VÄLDIGT intresserad av Åsa & Doris som var brevid. Lite nosig, han smakade lite på spånet och var allmänt lättdistraherad. Men han ligger ändå stadigt utan ansats för att resa sig. Känns bra, behövs bara mängdträning för att hitta tillbaka till lugnet igen.


Fritt följ: Han går för långt fram och har en förmåga att vingla ut ifrån mig. Men positionen finns där någonstanns, vi måste bara hitta tillbaka! Högersvängarna blev bättre och bättre efter några vändor. Vänster är han inte alls smidig i, han går som sagt för långt fram vilket gör att han går in i mitt ben då jag svänger.


Läggande under gång: Bättre! Han ligger stadigt, lägger sig med rätt teknik även om han inte lägger sig snabbt. Han fäller ihop sig som en fällkniv! Vi måste bara få till farten i det.


Ställande: Måste ha någon som kollar då jag kör det nästa gång. Det känns som om han stannar snabbt, men jag tror att han tjuvar några steg då jag går iväg! Men om jag vänder på huvudet för att kika, då stannar han. Vi måste också jobba på själva "stå kvar" då jag går tillbaka till honom, han har en förmåga att börja flytta tassarna då jag kommer närmare för att komma upp jämsides.


Krypet: Han har fina framrörelser, men har baktassarna för mycket under sig så han blir lite hög. Fast vi har ju knappt kört kryp sen lägret i Maj. Så det ska vi fortsätta mer på.


RUTAN: Hahaha, han tycker verkligen om detta moment! Han gör sina kängruhopp in till rutan, svänger upp och står redo! Oftast mitt i rutan, 2 gånger med framtassarna på linjen. Körde från 3 olika håll, och med olika avstånd. Det gick HUR BRA SOM HELST! Sista gången bad jag Åsa att filma en snutt då jag skickar så jag kunde skicka till min uppfödare och skryta lite, fast SJÄLVKLART så lägger han ner projektet och tappade stinget. Så det blev ingen framgångsfilm.. :(


Nästa gång kanske ;)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards