Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Bloggtorka, tidsbrist & spårkurs!

Av Camilla Boström - 10 oktober 2009 19:18


Fy vilken bloggtorka jag har. Jag kan bli jätteirriterad då jag går in på de bloggar jag följer och dom inte har uppdaterat på 2 dagar, å själv är det veckor sen jag uppade min egen... Störd är vad jag är.


Just nu är jag inne i en period då tiden inte räcker till något överhuvudtaget. I helgen hade jag en massa trista "måsten" att ta tag i, men jag blev i torsdagskväll erbjuden att gå en spårkurs. Tyckte Niro och jag var värda att gå den, vi har ju dessutom stött på patrull i spåret senaste tiden. Han går upp med nosen och vädrar och slår fram och tillbaka hela tiden. Så även om jag varken har tid eller råd så bestämde jag mig för att gå kurs. Det är Pia Sävenberg som är instruktör, hon har bland annat tävlat VM. Hon har hållt på med Bruksspår men just nu sysslar hon mest med IPO. Så vi har idag varit på ängar i Luleå och spårat. Jag har aldrig prövat på IPO-spår, men Niro var riktigt duktig. Det innebär ju att man lägger näring (mat och/eller godis) i varje fotspår, sen ska hunden gå med nosen ner i varje fotspår och vara mycket mycket mer noggrann än i vanligt bruksspår. Spännande att prova på och jag har redan fått många nya idéer på hur vi ska överföra lite mer av den noggrannheten och låga nosen till skogsspåret. Känns bra!


Imorgon ska vi träffas kl 8 i Ersnäs för fortsättning. Planen är att imorgon lägga in apporter i spåret och se vad han gör då. I vanliga fall har han ju inga stora problem med apporterna, han brukar alltid plocka och komma in med dem. Får se hur han reagerar imorgon då det ligger näring i spåret också. Om han dissar apporten för att hellre ta maten eller... Jaja, vi ser! Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta med mig kameran :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards