Camillas la la land

Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Camilla Boström - 29 januari 2009 22:00

Jag var helt ensam i ridhuset idag. En hel timma då jag kunde träna precis vad jag ville, vart jag ville hur jag ville. Superskoj! Med Börge körde jag som vanligt igenom 1:an moment som gick bra. Han var lite väl övertänd och slarvade lite med positionerna i början, men efter en liten stund så kunde han samla ihop sig och då flöt allt på bra! Dock måste jag ha något DK som jag inte är medveten om, för då vi går fot så kan han helt plötsligt göra ett ställande... Utan att jag gjort något kommando (vad jag vet!)... Så det kan ju vara fiffigt om någon kollar på mig då vi tränar. Vi körde även inkallningar genom hela ridhuset med ställande & läggande. Hans "problem" är att han har så jäkla hög fart ibland att han bara inte kan stanna så fort som man velat. Å det är inte det att han inte försöker, för han bromsar allt han kan. Men som sagt, idag var han väldigt jättetaggad.


Med Niro körde jag position & apportering. Idag fattade han att han skulle hålla kvar apporten tills jag tar den. Han började titta på min hand (som jag tar apporten med) och väntade tills jag höll i apporten innan han släppte. Engångsföretelse? Vi får se nästa gång.


Enda jobbiga med ridhus är allt jäkla spån som fastnar i byxor & skor. Sen luktar ju inte hunden mumma heller. Hundarna fick gå i djupsnö då jag var klar så lite av ridhusetlukten och dammet lossna.

Lämnade sen tillbaka Börge hos Jess, blev bjuden på the & macka å fick mig lite gos av Ville. Ett bra slut på en kväll!

Av Camilla Boström - 29 januari 2009 18:41

Ikväll är det träning i ridhuset. Börge ska följa med så vi kan träna lite mer inför tävlingen. Sen tänkte jag fortsätta med positionsträningen & handavvänjningen på Niro. Platsliggning också om någon annan vill lägga med oss. Snabba lägganden måste vi också träna vidare på. Jag återkommer ikväll med rapport om hur det gått.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards