Camillas la la land

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Camilla Boström - 20 januari 2009 21:15



 


 

Niro fick några morotsstavar från mig då jag åt middag... Det ångrar jag nu... Han ligger och fiser ljudligt, ibland lyfter han på huvudet och undrar vad det är som luktar. Å det luktar INTE hallon. Nä fy fan.


Av Camilla Boström - 20 januari 2009 16:55


Sorry, bilderna är tagna med mobilen så de är inte av bästa kvalla ;)

I vår träning så har Niro lite problem att fatta att han har en rumpa & bakdel som ibland måste flyttas. Tex i fotpositionen vore det fiffigt att han inte bara flyttar framdelen, utan att även hela bakpartiet följer med. Stegförflyttningar framåt är ju inget problem, ej heller i högersvängar... Men så småningom så vill jag ju att han ska fatta att hela kroppen måste följa. I vänstersvängar, stegförflyttningar osv så kan det ju vara fiffigt.

Idag fick jag tipset att pröva klicka in honom på en pall. Slutresultatet ska då vara att han har framtassarna på pallen, och sen ska han kunna flytta bakbenen i en cirkel runt. Det är målet. Idag har vi påbörjat och efter 4 minuter hade han upp båda tassarna på lådan. Jag har tyvärr ingen pall, utan jag använde min tidningslåda. Fast, den håller nog inte så länge, utan jag får hitta något stadigare.


Ikväll ska det tränas hund, ute i kylan. Jag, Ingela & Åsa ska träffas på en upplyst plan utvid Åsa och köra lite lydnad. Vi får se vad jag & Niro ska träna på. Har inte riktigt bestämt än.


Idag var jag på arbetsförmedlingen, och som vanligt så blev det inget vettigt sagt. Hon hänvisade mig till (ännu) en ny handläggare, sen tyckte hon att jag skulle besöka Vägledningscentrum för att få lite guidning om eventuella studier. Själv gör dom inte så mycket än att skriva en ny handlingsplan som inte innehåller så mycket mer än att jag nu är arbetslös på heltid och att jag ska fortsätta söka jobb. Inget revolutionerande alltså. Fast jag sa att jag gärna sätts i någon åtgärd, bara så jag får göra nåt men uppenbarligen så har inte Arbetsförmedlingen nåt sånt numera. Inget som jag passar i iallafall. Jag är antingen för ung eller för gammal för de åtgärder som finns!! Jaja, bara söka jobb allt som går.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards