Camillas la la land

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Camilla Boström - 15 januari 2009 22:46


Såhär har Niro blängt på mig hela dagen så fort jag gått in i köket... Sen igår har jag dragit ner litegrann på hans mat, då han är lite mer "välmående" än jag vill. Får se hur han anpassar sig, annars får jag kanske ge honom lite risavkok eller nåt för att fylla ut med.


Idag har vi haft -22 här hemma... På morgonen gick vi en prommis och jag lovar att vi var helt ensamma ute och gå. Träffade inte på en enda människa. Mitt på dan gick vi en till promenad med Ingela & Cuda. Inga frusna tassar utan det gick väldigt smidigt. Men ikväll då jag bara släppte ut honom på baksidan för att kissa så lyfte han på en tass i taget och såg ganska så besvärad ut. Men... på promenaderna hade han sitt nya fina täcke på, och då jag släppte ut honom var han "naken". Kan det vara det som gjorde så stor skillnad??


Ridhusträningen gick bra! Niro skötte sig även om han blir distraherad av allt gott hästbajs som finns överallt. Platsliggningen gick jättebra, tillsammans med 2 andra hundar. Fast, det är skynda långsamt som gäller. Han är inte påväg att stiga upp, men han är ganska allert på vad som händer runt omkring. Sen var det ju detdär med hästskiten... Så vi jobbar vidare.


Av Camilla Boström - 15 januari 2009 10:10


Jag vet inte riktigt vad som hänt, men iår har jag låtit julen vara kvar alldeles för länge. Vanligtvis så brukar jag plocka ner den efter nyår, men idag är det den 15:e januari och julgranen står fortfarande uppe... Men jag tror det har att göra med resten av röran i mitt lilla hem. Fy fasen. Å disken är nog det värsta! Jag går bara in i köket om jag verkligen måste, försöker undvika köket så mycket som möjligt. Men, det funkar ju inte i längden. Så idag är dagen D... Jag ska försöka plocka bort julen, diska, damsuga, bädda rent, skura, mm. Vi får se hur långt jag hinner med det.


Igår var ju första riktiga dagen på mitt nya liv. Jag måste säga att det gick riktigt bra. Åt havregrynsgröt med rivna äpplen & kanel + en grov hårdmacka med skinka på. Till lunch en pre-net drink. Jag var bortbjuden på middag, och där hade de gjort en mexikansk köttfärsgryta, stark och god. Sen serverade dom efterrätt, men jag drack bara kaffe. Duktiga jag. Det jag kommer få kämpa mest med är ju mitt sötsug... Jag kan mycket lätt trycka i mig en hel chokladkaka på nolltid. Så det gäller att äta annat så jag aldrig blir hungrig eller får ett sånt sötsug. Det var nån som sa att det tar 21 dagar att ändra på en invand vana, så jag har några jobbiga veckor framför mig. Igår var jag ute på en powerwalk, å det går ju bra. Jag blir inte trött, men däremot blir jag SÅÅÅ leds! Även om jag hade musik så var det riktigt tråkigt. Ikväll ska jag och Tessan på Body Pump på step-in. Min tanke är att försöka ta det lugnt, annars kommer jag bli så lemmen att jag inte orkar göra nåt annat på hela helgen! Å det är ju inte så bra. Bättre börja lite lugnt så jag inte tappar orken på en gång, och att jag sen orkar röra på mig resten av helgen också. Det är då min tanke. Ni mina läsare som tränar å håller på, vad tror ni? Tips? Råd?


Kl 20 ikväll är det ridhusträning igen! ROLIGT! Vi ska dit och träna platsliggning!! Det är min plan! Sen några ställande under gång och positionen som vanligt. Ska bli kul att börja om med träningen, och det verkar som om de andra i träningsgänget är laddade!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards