Camillas la la land

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Camilla Boström - 12 januari 2009 22:12


"mitt nya liv"... Imorgon ska jag och Pappa till step-in och göra en BIA-mätning. En kroppssammansättningsmätning. Vikt, % fett, % muskler, % vatten osv... Sen är det GAME ON! Under 20 veckor gäller det hårdkörning. Då ska det ätas nyttigt och ökas på med träning! En utlandsresa står som pris till vinnaren, den som har lyckats ändra mest på sin kroppssammansättning. Inte för att jag ärligt tror att jag har någon chans mot pappa... Karlar har ju sååå mycket enklare att gå ner i vikt än kvinnor. Sen har ju pappa en personlig kock i mamma, så han behöver bara sätta sig vid dukat bord då han kommer hem. Själv ska jag ju försöka börja laga mat själv, och inte bara 1 gång på dag utan 2. Dessutom äta frukost & mellanmål... Oj oj oj... Kommer inte bli lätt. Min spis är nog inte använd på över 2-3 månader. Ugnen gjorde jag en paj i i somras, det är sist den användes.

Så nu mina vänner, hoppas jag på er hjälp och stöttning! Ser ni mig med en chokladkaka i handen slå mig hårt i huvudet, ser ni att jag sträcker mig efter en kaka då vi dricker kaffe så hoppas jag att ni snärtar till mig på handen!! Å egentligen borde jag väl inte dricka kaffe heller, så nu får ni bjuda på grönt te, eller ett vattenglas & ett äpple! Sen ni som håller till på step-in kan väl se till att dra med mig. Å träffar ni mig på konsum, så kolla min kundvagn så ni bara hittar nyttiga saker där i. Här har Jenny P en viktig roll ifall jag hamnar på coopan å har värsta chokladsuget sen på kvällen! Alright??


Å ni mina vänner som tycker om det här med mat, ni kan väl tipsa mig om nyttig, lättillagad mat kan väl skicka några recept till mig. Jag är ju ingen som gillar att stå i köket i timmar, så det måste vara gode så lätt att fixa. Jag vet att Åsa brukar skriva om enkla snabba sallader å sånt som jag brukar läskas med ibland. Du verkar ha spännande smaker på gång ;)



Ok, så är vi överens?

Inget fika å karameller, utan äpplen å morotsstavar istället.


Jag tänkte försöka skriva lite här i bloggen om vad jag ätit och vad för motion jag gjort varje dag. Får se hur det går med det ;)


Önska mig lycka till!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards