Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Spårdag

Av Camilla Boström - 27 september 2009 16:14


Idag hade min och Ankies Appellgrupp spår på schemat. Alla fick lägga ut var sitt spår som vi sen följde med och gå. Det var VÄLDIGT stark vind idag, närmast storm. Så det var ganska svårt för hundarna att hitta spårbörjan. Sen när dom kom djupare in i skogen gick det bättre och bättre.


Medans kursarna gick ut sin spår passade jag på och lägga ett åt Niro också. Jag har fått tips på att försöka göra spåren lite mer intressanta för honom, så att han inte bara fokuserar på apporterna som han gör nu. Alltså han vindar ju in dem och genar för att komma till dom. Så idag gjorde jag lite olika saker, jag kröp en sträcka på alla fyra, jag la mig ner och rullade några meter, jag gick baklänges, jag gjorde en ormgrop, och flera vinklar och några pinnar. När jag kom tillbaka till vägen och skulle kolla klockan så jag kunde hålla koll på liggtiden inser jag att mobilen inte längre ligger i min ficka. Utan den ligger ute i riset och mossan någonstanns. Förmodlingen där jag rullade omkring... Lyckat!


Jaja, när alla kursare hade fått gå sina spår och vi avslutade kursen så gick jag mitt spår. Då hade det legat lite drygt 2 timmar tror jag. Vi började på ett gammalt kalhygge och han hade riktigt bra fart och hittade spåret på en gång. Han hade låg nos och gick riktigt fint faktiskt. Han plockade första apporten utan problem, där låg vinden i rumpan på honom. Andra apporten som låg i sidvind var han tvungen leta lite exta efter, men han hittade den ändå väldigt fint. Tredje apporten missade både han och jag. Sen!!! Då kom vi till "extraapporten", min mobil. Han stannade och nosade på den och ställde sig sen bara brevid och väntade ifatt mig. Han plockade den inte, och det är jag grymt glad för, för annars hade den nog blivit vattenskadad av allt slem :) Duktig hund. Sen susade vi vidare till "ormgropen" som han bara traskade rakt igenom. Där jag hade gått baklänges blev han lite förvirrad, men han fixade det. Sen slutet hade jag gömt i en rishög så han fick kämpa lite för att få fram. DUKTIG HUND! Vinklarna fixade han mycket bättre den här gången. Jag skulle gissa på att spåret kanske blev 600 meter kanske.



 
 
Åsa

Åsa

8 oktober 2009 11:00

Ha ha ha! Gud vad jag skrattade när jag läste om mobilen :-)) Vilken tur att han är så duktig på att spåra!

Kram Åsa

http://www.devarox.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards