Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Träningen då?

Av Camilla Boström - 23 september 2009 21:21


Det var tyvärr ingen av dom som har nyckel till skåpet med pistolerna och tränade idag, så det blev inget skott på klubben.


När vi kom på plats så var Niro TAGGAD! Men även väldigt splittrad och okoncentrerad. Men jag hade bestämt mig för att börja träna redan uppe på parkeringen, så att när man äntrar plan så har man redan påbörjat. För på tävling måste man ju börja redan där uppe, man har ju ingen möjlighet att värma upp på plan innan. Annars när vi tränar så kan han aldrig koncentrera sig direkt, utan måste värma upp innan. Men idag då vi började samla ihop oss redan där uppe vid bilen så kunde vi gå i position rakt ut på plan och påbörja linförigheten DIREKT. Körde lite svängar å halter å grejjer, sen lekte vi och slappnade av.

Sen var jag dum och la platsliggning direkt efter. Dumt. Han låg hela tiden, men var alldeles för uppjagad för att kunna slappna av. Jaja, han låg iallafall, och jag har lärt mig något till nästa gång.


Annars vet jag inte... Han var okoncentrerad och splittrad. Intresserad av hundarna runt om. Bitvis kunde han samla ihop sig och det gick riktigt bra. Men HUR höjer jag koncentrationen? Hur gör jag mig själv roligare?


ÅÅÅ vad jag vill gå någon kurs!! Senast var ju på lägret i Maj, och jag behöver hjälp för att komma vidare. Känner att jag kört fast. Men då var det dedär med pengar! Fy vad jag längtar till lönen, nu kommer ju iofs de 4-5 första lönerna HELT gå åt till skulder, avbetalningen på datorn och andra ganska viktiga saker jag bara skjutit på framtiden. Så jag kommer ju inte ha något över iallafall. Men sen kanske livet (ekonomin) ordnar upp sig.


Nu blir det att försöka komma i säng tidigt!

Nattinatt

 
 
Erika

Erika

23 september 2009 23:03

Ifall ni får betalt när ni leder kurser på klubben så tipsar jag om att du ska hålla i fortsättningen på allmänlydnaden! :P Står nu och stampar och vill gå, men Carina sa att det var instruktörsbrist som gjorde att det dröjer en massa..... :(

http://erikasharmony.wordpress.com

 
Camilla

Camilla

24 september 2009 11:18

Mmm, vi får ett litet arvode för att hålla kurs, men vi får max betalt för 1 kurs/termin även om vi håller fler. I höst håller jag en Appellkurs, så jag varken kan eller orkar hålla en till då man ändå inte får nå mer betalat för det.

http://camillan.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

24 september 2009 16:49

Nääää! Så jäkla dåligt av dem! Nog tycker jag att ni ska ha en bra, regelrätt lön för det ni gör - det är värt så otroligt mycket för oss som går kursen! Känner att jag blir lite irriterad.... >:(

Sen, när den här damen har börjat varva ner (om det nånsin händer) så är jag jättesugen på att gå Appellkurs, det vore nåt för hojjna!

Lycka till med allt!
/e

http://erikasharmony.wordpress.com

 
Camilla

Camilla

24 september 2009 17:52

Det handlar om så mycket mer än så... Det är ju en ideell förening och då kan man inte betala ut löner hur som helst. Det finns ett maximum-belopp man kan ge ut till oss instruktörer innan man måste börja betala arbetsgivaravgifter, skatta osv. Sen gör vi ju det för att vi tycker det är roligt, inte för att tjäna pengar. Så man vill inte hålla för många kurser samtidigt så det blir jobbigt och det blir en "börda" eller ett arbete. Det är ju ett fritidsintresse.

Jag hoppas att det kommer igång någon allmänlydnad forts. kurs som ni kommer in på snart :)

http://www.camillan.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

24 september 2009 23:36

Joo, det är ju sant - det är ju så med alla föreningar, svårt med "löner" liksom.... Men det är ändå lite synd att det inte finns nån form av morot de kan locka med en sån här gång när de säkert har en full grupp, men ingen instruktör. :(
Just nu gör det inte sååå mkt om det dröjer nån vecka iaf eftersom hojjna löper nu, och det vet vi ju hur det kan vara att ha henne på kurs då... ;)

Ha det bra!

http://erikasharmony.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards