Camillas la la land

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Camilla Boström - 31 augusti 2009 22:47



Imorgon är första dagen på mitt nya jobb. Ska bli så jäkla kul och spännande att göra något annat och nytt. Det har ju gått lite fram och tillbaka med exakt hur mitt jobb ska se ut. Men nu har det iallafall landat vid att jag går introduktion 2 månader medans den gamla personalen fortfarande finns på plats, vilket blir i form av praktik. Så från och med 1 November börjar jag jobba, och då är jag ensam i receptionen och förhoppningsvis korvstoppad med allt jag behöver kunna.

Så nu i två månader kommer det bli fattigt, riktigt fattigt. Då får jag ju bara ut aktivitetsstöd, vilket är lika som stämplingsersättningen. Fram till nu har jag ju alltid lyckats få rätt ok med extrajobb för att kunna dryga ut a-kassan, men det är ju inte aktuellt nu då jag måste vara på plats på jobbet för att lära mig allt jag behöver veta. Detta kommer medföra att inte har en möjlighet att jobba särskilt mycket extra då praktiken är på heltid.

Men om möjligheten att jobba nån helg eller nå dyker upp så tar jag ju den.

Pengabristen känns ändå överkomlig då jag vet att jag kommer få en stadigare och högre inkomst än jag tidigare haft efter dessa två månader.


Nu ska jag gå och lägga mig och se om jag kan slappna av så pass att jag somnar. Det är mycket att fundera på såhär kvällen innan.


Wish me luck!

Av Camilla Boström - 31 augusti 2009 10:51




Håll tummarna att mitt korthus håller sig, och inte faller samman! Ni kan även hålla tummarna att en olycka VISST kan komma ensam, och inte alls följs av andra.


OK?!?


OK!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards