Camillas la la land

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Camilla Boström - 13 augusti 2009 15:05


Jodå nog kan han spåra lilleman. Men hur han gör det sen är en annan femma. Hitta spåret är inget problem, han går noga och fint med nosen i backen i början (ca 20 meter), ett sansat bra och bestämt tempo. Men sen börjar han vinda, och går med hög nos nästan hela spåret. Jag kände igen mig rätt bra där jag gått spåret, och såg att även om han håller nosen högt så går han gode precis i spårkärnan. Han hittade alla utom 2 apporter. En gick han över, men jag bromsade in honom så han vände tillbaka och plockade den. Den andra letade han och det syntes tydligt att han hade den i nosen. Men han sket i den och gick ändå vidare. Då blev jag också envis och propsade på att han skulle plocka upp den.


Så varför går han med så OTROLIGT hög nos. Alltså det är inte ens så att det är precis ovanför blåbärsriset, utan det är OVANFÖR hans egen manke i höjd. Han går med ett fint och bra tempo, bestämt och ganska precis utmed/i spårkärnan (med nån avstickare nångång).


Beror det på orutin?

För kort liggtid? (ca 1 timme den här gången)

Vittrar han in snitslarna som jag hängt så högt upp jag kan?

Han gjorde ganska likadant på både mitt och Ingelas spår...


Hjälp? Någon? Idéer?


Det kanske är en blandning av all of the above? Ska ut och spåra snart igen, å då ska jag låta det ligga lite längre, sen inte använda en enda snitsel. För att pröva liksom. Han har faktiskt markerat 2 snitslar förut. En gång då jag gått ut spåret, och en gång av en annan som hade hängt snitseln alldeles för lågt. Men det var förra året.


Ju mer jag skriver desto mer säker blir jag att det är en blandning på att han vindar in snitslarna och att det är dålig rutin och erfarenhet! Allt är så klart mitt fel, inte hans...


Jaja, på't igen bara!

Nu åker vi till stugan iallafall, men där vill jag nog inte spåra. Det finns visst en jäkla massa huggormar i skogarna där. Får se hur jag gör, kanske prövar på ett ängsspår. Där kan jag ju iallafall inte använda några snitslar.


Håll tummarna för Niro på söndag, då ska han ut och vänstervarva för första gången i år :)


Av Camilla Boström - 13 augusti 2009 00:38



 Följ min blogg


I love bloglovin!






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards