Camillas la la land

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Camilla Boström - 1 juni 2009 22:11

Helgens tävlingar flöt på bra. Iallafall för oss i Appellgruppen. Det gick fortare än planerat, och det var väldigt duktiga ekipage vilket var extra roligt att titta på. Jag var domarsekreterare på plan, agerade budföringsmottagare och sist tävlingsledare ute i skogen vid spårarbetet.


Vi var klara nångång vid 14-14.30 tror jag, och då åkte jag hem direkt för att försöka sova några timmar innan jag skulle ut på nattarbete. Natten på hotellet flöt på bra, även om det var livat då det var nattklubb. Medans jag jobbade fick Niro åka på övernattning hos Ingela & Cuda. Uppskattat :) Han hade iallafall sovit bra, förutom att han hade tyckt det var lite varmt.


Söndag åkte jag och hämtade Niro vid lunchtid efter jag sovit 4 timmar. Ingela & jag tog med oss hundarna till kärleksstigen å lät dem bada lite. Niro gillade verkligen vattnet, jag trodde att han skulle tveka mer. Cuda är ju som gjord för vatten så hon hoppade i utan att ens blinka.


När vi kom hem gick vi en kort promenad i värmen, sen fick Niro ett gott märgben och jag satt mig i solstolen och halvsov ett tag. Försökte sen sova några timmar innan jag skulle iväg och jobba igen, men det gick inte så bra som vanligt. Söndagnatt fick Niro sova hos Pappa, och det hade gått jättebra. Niro hade inte ens stigit upp då pappa steg upp på morgonen.


Idag har varit en lugn vaka-om-dygnet dag. Nu ikväll åkte jag till Åsa som bjöd på fika, sen tränade vi lite hund efteråt. Niro skötte sig GALET bra. Han är så duktig och allert. Det märks även att hans koncentrations-kondition blir bättre och bättre. Förut klarade han bara av typ 30 sekunders koncentration, nu klarar han att hålla fokus i nästan 10 minuter.


Körde positionsträning i helt-om marsh och helt om halt. Han har en tendens att tränga över i helt om halt, som om han ska fortsätta ett varv till... Men jag blir bättre och bättre på att sträcka upp min överkropp och då blir han inte lika framför. Men jag måste arbeta på min kroppskontroll som är under alla kritik.


Körde även rutan, och var tvungen att öka rutans storlek för han började plocka i konerna. Så jag ökade till kanske 2x2 meter och då ställde han sig mitt i och vände upp och stod still på STÅ.


DUKTIG HUND!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards