Camillas la la land

Alla inlägg den 11 april 2009

Av Camilla Boström - 11 april 2009 23:45


Niro är en väldigt duktig sakletare. Dagens bästa fynd var ett fint dammsugarmunstycke. OJ så stolt en liten hund kan bli :)


 



Av Camilla Boström - 11 april 2009 16:05


Nää fy va trist, trött och likgiltig jag känner mig nu. Inte glad, inte ledsen, inte arg heller. Bara likgiltig... Det är nog den värsta känslan. Kanske att jag känner mig lite irriterad också...


Jag är så leds på att gå runt kvarteret med Niro så jag DÖR!! Efter kortisonbehandlingen har vi fått stränga order om att han ska hållas så still som möjligt och bara ut på korta rastningsrundor i 10-12 dagar. Nu har det gått 4 dagar och Niro kan inte längre hålla sig i schack. Så fort jag börjar ta på mig skorna så börjar han trampa runt och pipa å flåsa.I vanliga fall väntar han lugnt och fint tills jag är klar å tagit på halsbandet. 


När vi väl kommer ut så är han så ivrig & glad, å lekinviterna är täta! Jag blir så ARG på mig själv då jag bli irriterad på honom då han inte kan kontrollera sig, jag vill ju bara hans bästa! Det är ju inte så rättvist av mig att bli arg på honom för att han är glad och vill leka med mig. Så våra korta promenader handlar mest om att han vill leka å ha skoj och springa, å jag som försöker hålla honom lugn och sansad = inte alls roligt. I alla hans glada språng och lekinviter så glömmer han ju bort att göra allt han faktiskt SKA göra, nämligen sina behov. Så att gå runt kvarteret kan ta ca 20 minuter då jag försöker gå så långsamt som möjligt för att han ska få tråkigt och göra ifrån sig... Å detta måste vi då göra flera, flera gånger om dagen då han aldrig riktigt har tid att göra ifrån sig helt och hållet...


Försöker intala mig att snart är det över. SNART är han frisk och kry och vi kan ta långa sköna promenader å han får SPRINGA LÖS!!! Så jävla skönt!


JAG KOMMER NOG I PROTEST LÄMNA IN ALLA HANS KOPPEL

TILL RÖDA KORSET!


FY va trist blogginlägg detta blev... Värsta klagobloggen..


Nu plockar jag fram klickern å tränar Niro i lite hjärngympa, då kanske han blir lite nöjd & normal igen.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards