Camillas la la land

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Camilla Boström - 10 mars 2009 23:59

Idag var då första träffen på vårens allmänlydnadskurs. Känns bra att vara igång igen, även om det alltid är väldigt nervöst innan man lärt känna hundarna & kursararna och deras intentioner med kursen.


Det kändes bra, alla var väldigt ivriga på att lära sig. Som alltid finns det endel att pyssla med, men det är ju en allmänlydnadskurs, så man kan ju inte vänta sig något annat :) Ska bli kul att försöka hitta lösningar på några av problemen. Men det brukar oftast lösa sig fint så länge folk är villiga att ta åt sig och lära sig. Det är dessutom en rolig grupp hundar i den här gruppen. 3 rottisar, 2 schäfrar, 1 staffe, 1 fransk bulldog, 1 softis & 2 blandraser (labbe-mix, BC-setter). Jag är ju partiskt då det kommer till rottisar, men Staffen vann då priser för världens sötaste! Så jävla cool hund. Energi så det räcker för 4 Bordercollies å trevlig i allt och alla. Kär blev ja! Inte oväntat, det är ju en favoritras!


Jag och min kompanjon Monika kände att vi var ganska på samma plan då det kommer till hundträning/uppfostran. Vi ska nog komma bra överens tror jag! Jag känner ju Monika litegrann sen innan, men vi har väl inte umgåtts så mycket. Känns iallafall bra att vi är på samma våglängd och har gode lika hundsyn. Det är mycket lättare och mer bekvämt då när man ska hålla kurs tillsammans.


Imorgon ska jag plugga hela dagen. Jag har redan skjutit upp det flera dagar. Bäst att sätta igång. Kemi... Periodiska system, atomer å annan skit som bara ska pluggas in. Måste bara koncentrera mig, då går det. Men jag kommer ju som på en massa annat som "måste" göras. Typ åka å handla mat, klippa klorna på hunden, sortera sockor, organisera i medicinskåpet, plocka ludd från en filt osv osv osv. Finns MASSOR att göra istället för att plugga.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards