Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Promenad and what not!

Av Camilla Boström - 15 februari 2009 21:57


Mitt på dagen idag träffade vi Ingela &Cuda och tog en promenad. Vi stannade sen till hemma och dem och fick en urgod Banan-smoothie å kaffe. Lite surr å snack, sen fortsatte jag och Niro våran promenad. Stannade till hos Brodern å lånade deras toalett som snabbast, då kaffet uppenbarligen gick rakt igenom mig.


Ikväll var det ridhusträning igen. Idag koncentrerade jag mig på att träna (ettans) apportering. Alltså att att han bara ska hålla apporten i munnen tills jag tar den igen, utan att tugga eller ta ombett. Han skötte sig bra, men om han blir distraherad och tittar bort och sen vänder tillbaka blicken till mig så spottar han ut den. Det är inget problem då han tittar på mig hela tiden, då håller han den så fint. Han kan även sitta och titta rakt fram utan att släppa den. Det är då blicken hans vandrar till någon annan hund eller nåt så "glömmer" han vad vi sysslar med och spottar ut den precis som om han tagit nåt i munnen som han inte får ha... Hmm.. Fast iöverlag så skötte han sig jättebra, inget tugg alls. Prövade även kasta den bara 2 meter, men då kommer ju det där f**bannade tasslaget som han håller på med. Hur får man bort det?? Tips?? Fast iofs så har vi ju som just börjat med apporteringen, så jag måste ju ge honom mer tid att fatta vad det är han ska göra.


Stannade och tittade på skyddsgänget då de tränade. Blev lite surr där också. Sen hem å bädda ner sig i soffan å må gott. Imorgon är det första dagen på komvux!! OJ OJ OJ OJ hur ska det gå!?

 
 
Ingen bild

Ingela Be

16 februari 2009 07:12

Lycka till på skolan idag! Kram

 
Ingen bild

C2

16 februari 2009 19:03

Prova lägga den på en stol eller pall till att börja med så det blir mer naturligt att gå dit med nosen än att ta tassarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards