Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

En tung dag...

Av Camilla Boström - 13 februari 2009 20:38


Idag var det begravning för min kusin. En tung dag. Det är inte meningen att så unga människor ska dö. Han blev bara 36 år gammal. Det var en fin ceremoni och minnesstund men mina tårar har ändå runnit hela dagen.


När sånt här händer så påminns man att man har inte sitt liv för evigt. En dag kommer inte imorgon. Man påminns om att man ska göra det bästa av livet, njuta och umgås med människor man tycker om. Inte slösa dagar med att sura och vara bitter, utan vakna och säga att "det här blir en bra dag". Göra det mesta av livet, och ta för sig av vad det har att erbjuda. Visst händer ju tråkiga saker, det kommer man inte undan ifrån. Jag ska försöka leva ett bättre liv. Ta hand om min familj och mina vänner, tala om för dem hur mycket de betyder för mig allihopa! Det är något som jag är extremt dålig på... Att visa för andra hur jag känner. Det är mycket enklare att bara hålla allt inom sig och inte visa min känslor utåt.


När jag kom hem från begravningen satte jag mig vid datorn och surfade in på www.fonus.se och fyllde i "Vita Arkivet". Ett formulär där jag beskriver hur jag vill att min begravning och minnesstund ska gå till och se ut. Jag har sedan tidigare anmält mig för organdonation. Sånt kan jag tycka är viktigt!! Om jag gör dem valen nu, då behöver inte min familj ta de svåra besluten om något skulle hända mig. Känns bra (om än lite morbid) att ha gjort det.



 
 
Karin

Karin

13 februari 2009 21:21

Hej Camilla!
Jag tänkte på dig idag. Hoppas att allt gick så bra det nu kan gå på en begravning.
Kram,

http://kajsaklara.blogspot.com

 
Melina

Melina

13 februari 2009 22:33

Mycket klokt att fylla i Vita Arkivet, har också gjort det för några år sedan. Kram

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851

 
Caisa

Caisa

14 februari 2009 11:59

Här gick också tankar till dig, hoppas du kände att det kom från olika håll till dig i tårarna. 36 år är ett alldeles för kort liv, begravningar för unga människor är det värsta som finns. Jag vågar knappt tänka på den jag var på året -98. Kanske jag också ska se till att fylla i vita arkivet. Det enda min mamma vet är vad som ska hända med djuren (iofs var det viktigast).

Kramen från mig o Cayenne

ps. Tusen tack för ffgående-motivationen häromdagen, den uppskattas jättemycket. ds

http://fyrfotingarna.se

 
Ingela Be

Ingela Be

14 februari 2009 19:04

Huvva vilken dag. Det är bra att du har gått igenom den med tårar å allt.
Kram till dig vännen

http://ingelabe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards