Camillas la la land

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Om blickar kunde döda...

Av Camilla Boström - 15 januari 2009 22:46


Såhär har Niro blängt på mig hela dagen så fort jag gått in i köket... Sen igår har jag dragit ner litegrann på hans mat, då han är lite mer "välmående" än jag vill. Får se hur han anpassar sig, annars får jag kanske ge honom lite risavkok eller nåt för att fylla ut med.


Idag har vi haft -22 här hemma... På morgonen gick vi en prommis och jag lovar att vi var helt ensamma ute och gå. Träffade inte på en enda människa. Mitt på dan gick vi en till promenad med Ingela & Cuda. Inga frusna tassar utan det gick väldigt smidigt. Men ikväll då jag bara släppte ut honom på baksidan för att kissa så lyfte han på en tass i taget och såg ganska så besvärad ut. Men... på promenaderna hade han sitt nya fina täcke på, och då jag släppte ut honom var han "naken". Kan det vara det som gjorde så stor skillnad??


Ridhusträningen gick bra! Niro skötte sig även om han blir distraherad av allt gott hästbajs som finns överallt. Platsliggningen gick jättebra, tillsammans med 2 andra hundar. Fast, det är skynda långsamt som gäller. Han är inte påväg att stiga upp, men han är ganska allert på vad som händer runt omkring. Sen var det ju detdär med hästskiten... Så vi jobbar vidare.


 
 
Caisa

Caisa

16 januari 2009 13:50

Haha här har en kusin som har ungefär samma blick om det är för lite mat (ja i hennes mått mätt)

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Ingela Be

16 januari 2009 15:59

Niro får lära sig av Cuda hur man överlever mer eller mindre utan mat. Cuda har en examen i just det, hon har ju utbildat sig i snart 2 år i sålitematsommöjligtvetenskap.
;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Boström - 22 augusti 2012 17:00


Som älskar vatten...     Och snö...               Som lärt sig att plocka upp saker och byta med matte lönar sig...                     ...

Av Camilla Boström - 12 mars 2012 20:47

Njå. Ikväll har jag gått igenom SBKs Tävlingskalender, SBK-utställningskalender och SKK-utställningskalender. Jäklar i min låda vad Niro ska få vänstervarva å spåra å lyda hela våren/sommaren/hösten. Så mycket han bara vill :) Jag har tänkt mig hela ...

Av Camilla Boström - 1 februari 2012 22:35

Eller klagobloggen? Njå, så jag är förkyld... Jag blir som en karl då jag blir förkyld. Allt är fel.   * Näsan rinner men är samtidigt täpp * Sår runt näsan på grund av allt snytande * En konstant huvudvärk * Ont i halsen, hosta som varie...

Av Camilla Boström - 26 januari 2012 21:02

Har jag inte mycket till övers för. Hands off och ingen vill ta något ansvar. Sjuka människor slussas vidare till "någon annan" och istället för att fångas upp av denna Någon så ramlar den sjuka mellan stolarna och står där ensam och hjälplös. Om man...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards