Camillas la la land

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Camilla Boström - 10 januari 2009 17:46


Tröttheten fortsätter... Igår somnade jag kl 18.30 i soffan. Blev väckt av telefonen vid halv 10, och efter ett kort samtal gick jag och la mig i sängen å fortsatte sova hel natten. Ja, jag var ju ut och lät hunden göra sina kvällsbehov däremellan iofs. Sen sov jag som en gris fram till halv sju i morse då Niro tyckte att det var morgon. Så nu kan jag verkligen solla mig till Seniorernas riksförbund... Hemska tider.


Dagens hundträning körde vi här ute på parkeringen. Jag har ju lite problem med att jag har alldeles för stora DKn, och håller fast dem längre än vad jag behöver. Tex inkallning med ställande... Där kör jag med kraftigt handtecken & kraftigt röstkomando samtidigt. Idag märkte jag att han faktiskt fattat vad det handlar om, och tänkte att jag skulle kolla vilket det är han "lyssnar på" om det är rösten eller handtecknet... Så först prövade jag bara rösten, men då tog han 4-5 steg. Nästa gång prövade jag enbart handtecken och då tvärnitade han! Superfint! Visst, jag kör fortfarande ett STORT handtecken, visar med hela kroppen... Men jag tror att han faktiskt fattar så jag skulle kunna banta ner det till ett enkelt handtecken. Men när jag kom fram till det så hade vi hållt på ganska länge, så jag avslutade då han gjorde som bäst ifrån sig. Sen såg jag att pappa kom och gick längre ner på gatan, så istället för att Niro skulle se honom mitt i ett moment å tappa koncentration, avslutade vi innan så han fick hälsa på sin morfar :)


Nu ska pensionären slappa framför TVn ett tag... Vi ses och hörs!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

När kommer snön?
 Inatt!!
 28 december
 Aldrig?
 NU!
 Imorgon

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards